سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ردیف پایدار برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی زاهدان اخذ شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ردیف پایدار اعتباری برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی زاهدان اخذ شد تا شاهد برخورداری مردم حاشیه این شهر از خدمات درمانی مطلوب باشیم.

دکتر سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، هدف اصلی از ساخت این کلان بیمارستان را افزایش ضریب تخت بستری به جمعیت در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و اظهارداشت: امیدواریم تا در این شاخص مهم مرتبط با سلامت هم به متوسط کشوری نزدیک شویم.

او با اشاره به فرآیند طولانی که برای تامین زمین موردنیاز ساخت این بیمارستان طی شده است افزود: جانمایی این بیمارستان جدید در جغرافیای شهر زاهدان به نحوی صورت گرفته تا علاوه بر ایجاد دسترسی خدمات درمانی برای چند صد هزار نفر از ساکنان حاشیه شهر، روند توسعه اجتماعی و اقتصادی این مناطق نیز تسریع شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هم‌اینک تمامی مراکز درمانی دانشگاهی و حتی مراکز خصوصی در مناطق برخوردار شهر قرار دارند و جمعیت عظیم ساکن در مناطق حاشیه در قسمت‌های شمالی این مرکز استان مجبور به طی مسیر طولانی برای استفاده از امکانات واقع در نیمه جنوبی شهر هستند.

او مساحت اولیه زمینی که برای ساخت این مجموعه بزرگ درمانی در اختیار دانشگاه قرار گرفته است را حدود هفت هکتار اعلام کرد و افزود: هر چند این مرکز درمانی به صورت طبقاتی ساخته خواهد شد اما به منظور افزایش کارایی این مرکز درمانی جامع، به دنبال افزایش مساحت زمین اولیه هستیم و از همه افراد تاثیرگذار استان که میتوانند در این زمینه کمک کنند درخواست همکاری داریم.

هاشمی اظهارداشت: به دنبال آن هستیم تا با پیاده سازی الگویی بومی و ابتکاری، ضمن رعایت کامل استانداردهای سخت گیرانه بیمارستان سازی، مرکز درمانی جدید را در قالب فازهای چندگانه فعال کنیم تا در بازه های زمانی کوتاه تر امکان دسترسی هموطنان عزیز به خدمات درمانی و بهبود شاخص دسترسی فراهم شود.

مراسم جانمایی و کلنگ زنی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی جدید شهر زاهدان سوم دی سال ۹۷ توسط وزیر وقت بهداشت و درمان انجام شد اما به دلیل عدم صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۳ سازمان مدیریت و برنامه ریزی، عملاً اعتباری برای شروع این پروژه عمرانی به دانشگاه ‌علوم ‌پزشکی ‌زاهدان اختصاص پیدا نکرده بود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.