سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرد؛

روایتی از آخرین دیدار یک رزمنده با شهید شاهرخ ضرغام

همزمان با سالروز شهادت شاهرخ ضرغام، شهیدی که به حر انقلاب معروف شد، سید حجت‌الله اسماعیلی روایتی از آخرین دیدار خود با این شهید را عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شهید شاهرخ ضرغام در ۱۷ آذرماه سال ۱۳۵۹ به شهادت رسید؛  کسی که به حر انقلاب معروف بود. او تنها دوماه و نیم پس از تجاوز ارتش بعث به خاک ایران و شروع جنگ تحمیلی در جبهه آبادان به شهادت رسید.

حساب رسمی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فضای مجازی، بخشی از روایت آخرین دیدار سید حجت‌الله اسماعیلی با شهید ضرغام را به مناسب سالگرد شهادت حر انقلاب منتشر کرد.


بیشتر بخوانید


متن پست بدین شرح است:

" شهید شاهرخ ضرغام از شهدای نام‌آشنای جنگ تحمیلی است که در ۱۷ آذر ۱۳۵۹ به شهادت رسید. او به «حر انقلاب» معروف است. سید حجت‌الله اسماعیلی از انقلابیون شهرری که سابقه دوستی با شهید ضرغام را دارد، در گفتگو با پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره او می‌گوید: من با شاهرخ از قبل از انقلاب رفیق بودم. اینکه می‌گویند نگهبان کاباره بود و از این حرف‌ها همه‌اش دروغ است.

یک روز در آبادان شاهرخ پیش من آمد و گفت: سید مجتبی هاشمی من را فرمانده گذاشته! گفتم: کی بهتر از تو؟ سه روز مانده به شهادتش یعنی ١٤ آذر ماه ٥٩ در آبادان همدیگر را دیدیم. گفت همراه با سید مجتبی هاشمی در جنگ‌های نامنظم فعالیت می‌کند. برای ما که همدیگر را از سال‌های قبل می‌شناختیم، این دیدار در جبهه آبادان دلنشین و تداعی‌گر خاطرات بود. سه روز بعد از این دیدار خبر شهادت شاهرخ، زمانی سوز دلم را دوچندان کرد که پیکرش در منطقه تحت کنترل نیرو‌های بعثی زیر آتش گلوله ماند. یام هست که در مصاحبه‌ای گفتم: پیکر شاهرخ ضرغام در صحرای گرم خوزستان ماند الی یوم القیامه! ".

در ادامه تصویر این پست را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.