سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح زمستانی پلیس همزمان با سراسر کشور در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان در نشست هماهنگی طرح زمستانی پلیس راه و راهداری با استان‌های اردبیل و قزوین گفت: طرح زمستانی پلیس از ۲۰ آذر آغاز و به مدت ۳ ماه اجرا می‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سردارعزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان در نشست هماهنگی طرح زمستانی پلیس راه و راهداری گیلان با استان‌های اردبیل وقزوین گفت: طرح زمستانی پلیس از ۲۰ آذر آغاز و به مدت ۳ ماه اجرا می‌شود و در اجرای این طرح ۳۰۰ پلیس در قالب ۴۸ تیم به همراه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان ازجمله راهداری، هلال احمر، اورژانس، و مدیریت بحران استانداری خدمات رسانی می‌کنند.

او با بیان اینکه دراین نشست تخصصی با بهره گیری از تجارب استان‌های همجوار اردبیل و قزوین همچنین درباره گردنه‌های مشترک و نحوه خدمات رسانی به یکدیگر هنگام بحران، افزود: پارسال تجربه خوبی از بارش برف نداشتیم و اگر کمک پلیس و دستگاه‌های خدمات رسان استان‌های همجوار از جمله اردبیل و قزوین نبود، دچار چالش‌ها و مشکلات بیشتر می‌شدیم.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه نباید مدیران دستگاه‌ها جزیره‌ای عمل کنند، گفت: در بحران برف پارسال دستگاه‌ها باهم هماهنگ نبودند، اما در این نشست مدیرکل مدیریت بحران گیلان به عنوان سخنگو و رابط با دستگاه‌های دیگر انتخاب شد، تا هرگونه اطلاع رسانی اخبار برای هماهنگی بیشتر و خدمات رسانی بهتر با این دستگاه باشد.

سردار ملکی از مردم به ویژه رانندگان خواست هنگام سفر به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز باشند و به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

در ادامه این نشست، سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه گیلان از استقرار پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در ۶ گردنه مهم و برف گیر و همچنین جاده‌های استان خبر داد و گفت: پارسال هزارو ۲۹۳ نفر در طرح زمستانه پلیس بر اثر سوانح جاده‌ای مصدم شدند و ۷۵ نفر هم جان خود را از دست دادند.

او  با اشاره به اینکه عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و واژگونی خودرو از مهمترین حوادث رانندگی در طرح زمستانی پارسال بود، افزود: بیشترین زمان وقوع تصادفات هم در ساعت ۱۶ تا ۲۴ به وقوع پیوست.

او  با بیان اینکه محور رشت-فومن، فومن-سراوان و سیاهکل- لاهیجان بیشترین محور وقوع تصادفات در این مدت بوده است، گفت: با پیروی از قوانین راهنمایی و رانندگی می‌توان جلوی بسیاری از حواث ناگوار را گرفت.

رئیس پلیس راه گیلان تصریح کرد: مردم می‌توانند قبل از سفر برای اطلاع از وضعیت راه‌های گیلان  با شماره ۱۴۱ و ۱۱۰ تماس بگیرند.

همچنین در ادامه این نشست فریبرز مرادی، مدیر کل راهداری گیلان در طرح زمستانه پلیس امسال ۵۴۵ راهدار در قالب ۵۳ اکیپ و ۳۵۱ دستگاه ماشین آلات راهداری مشغول فعالیت و خدمات رسانی هستند، گفت:از ابتدای آذر ماه امسال تاکنون ۳ هزار و ۹۵۰ کیلومتر باند در مناطق کوهستانی و ییلاقی رودسر، املش، سیاهکل، ماسال، رضوانشهر، تالش و رودبار با کمک ۱۳۰ راهدار و به همراه ۸۵ دستگاه ماشین آلات برف روبی شده است.

او  از آمادگی عوامل راهداری برای مقابله با بحران و بارش برف زمستانه خبر داد و افزود: برای طرح زمستانی امسال ۳ هزار تن نمک و ۷ هزار تن ماسه در ۲۵ راهدار خانه ثابت و ۶ راهدارخانه سیار دپو شده است.

همچنین امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان هم در این نشست، گفت: کار آمدی یک سیستم نیازمند یک برنامه ریزی صحیح و اجرای دقیق است.

او به مشکلات بحران برف پارسال اشاره کرد و افزود: نقاط ضعف و قوت دستگاه‌ها بررسی شده تا امسال شاهد مشکلات ناشی از برف نباشیم.

همچنین در این نشست روسای پلیس راه و معاونان راهداری استان‌های اردبیل و قزوین در خصوص همکاری مشترک به ویژه در گردنه‌های مشترک، باز و بسته کردن محور‌های مشترک، پوشش مخابراتی محورها، تعامل با هواشناسی و ساماندهی وضعیت ترافیکی به ویژه هنگام برف باهم تبادل نظر و هم اندیشی کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.