سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محدودیت های صنفی جدید در مشهد از شنبه اعمال می شود

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مشهد گفت: با اینکه وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا نارنجی اعلام شده است، اما اعمال محدودیت‌های صنفی مطابق با این وضعیت از شنبه ۲۲ آذر ماه اعمال خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،احمد ریواده معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مشهد گفت: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا از حالت قرمز به نارنجی تغییر یافته است لذا پس از ابلاغ محدودیت‌های جدید، اصناف گروه شغلی ۲ نیز می‌توانند در این شهرستان فعالیت داشته باشند.

او افزود: تصمیم گیری برای تعیین محدودیتها، روز دوشنبه هر هفته در ستاد‌های مقابله با کرونا انجام می‌شود و اجرای آن نیز از روز شنبه هفته بعد از آن اعمال می‌شود.

تاکنون با توجه به وضعیت قرمز مشهد از نظر شیوع کرونا، از حدود ۱۱۵ هزار واحد صنفی دارای جواز کسب در این شهرستان ۳۹ درصد در قالب گروه شغلی یک، به عنوان اصناف ضروری و عرضه کننده مایحتاج مردم بدون تعطیلی فعالیت داشتند و بقیه گروه‌های شغلی تعطیل بودند.
از ابتدای آذر ماه فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار در شهر‌های دارای وضعیت قرمز ممنوع شد که با تبدیل وضعیت برخی شهر‌ها به نارنجی فعالیت مشاغل گروه ۲ از سر گرفته می‌شود.

مشاغل گروه شغلی ۲ شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی، پاساژ‌های سربسته و سرباز، بازار‌های سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ غیرمواد غذایی و بازار‌های موقت، بازار‌ها و نمایشگاه‌های فروش انواع خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدن‌سازی، آرایشگاه‌های مردانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزیینات داخلی، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازم تحریر، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی، آتلیه و عکاسی، آژانس مشاور املاک، خدمات چاپ دیجیتال، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، قنادی و شیرینی پزی‌تر و خشک، آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشابه می‌شود.

فعالان صنفی گروه ۲ در مشهد ۴۰ درصد اصناف این شهر را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام//م. م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.