سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماسک‌های فیلتردار عامل انتشار بیماری کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از انتشار بیشتر بیماری کرونا در صورت استفاده از ماسک‌های فیلتردار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه افراد باید روش استفاده از ماسک را رعایت کنند، گفت: افرادی که علائم بیماری دارند باید از ماسک یکبار مصرف یا ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کنند و به هیچ عنوان نباید از ماسک فیلتر دار یا N۹۵ استفاده شود.

او افزود: ماسک فیلتر دار سبب انتشار بیماری و تنفس را برای بیماران سخت می‌کند و این بیماران به اشتباه فکر می‌کنند علائم بیماری آن‌ها تشدید پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بیماری کرونا یکی از بیماری‌های شدید سرایت‌پذیر است که براحتی از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می‌کند و بهترین راه برای جلوگیری انتقال ایزوله شدن و قرنطینه شدن است.

دکتر جوانیان با بیان اینکه علائم بیماری کرونا گسترده است و از یک سرماخوردگی ساده تا فرم‌های شدید که نیازمند بستری هستند شروع می‌شود، افزود: توصیه می‌کنیم کوچکترین علائم بیماری حتی سرماخوردگی ساده را در شرایط فعلی کرونا تلقی کنید و خود را قرنطینه کنید.

او ادامه داد: ایزوله یعنی بیمار برای اینکه افراد دیگر خانواده و سایر دوستان را مبتلا نکنند در یک  اتاق مجزای مجهز به درب و پنجره باشد و حتی موقع غذا خوردن باید در داخل اتاق باشد و فقط موقع سرویس بهداشتی و حمام با ماسک از اتاق بیرون بیاید.

دکتر جوانیان افزود: بعد از سرویس ۱۰ دقیقه تهویه روشن باشد و بعد آن از مواد ضدعفونی کننده یا وایتکس یک به ۴۹ رقیق شده شتسشو کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: فرد مبتلا باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار بگیرد و در این زمان با پزشک خانواده یا با شماره تلفن ۴۰۳۰ راهنمایی‌های لازم را کسب کنند.

او با بیان اینکه افرادی که علائم بیماری دارند حتما خودشان را قرنطینه کنند و در محیط کار حاضر نشوند، ادامه داد: این افراد به هیج وجه از خانه بیرون نروند و چنانچه لازم شد مراجعه حضوری برای تشخیص درمان داشته باشند، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و وسیله نقیله خصوصی استفاده کنند.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خداقوت تازه کشف کردی؟؟؟