سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت طلای سرخ در ایذه

مدیر جهاد کشاورزی ایذه از آغاز برداشت زعفران در مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش نوروزی مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: برداشت زعفران از ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی در این آغاز شده است و به طور میانگین از سطح هر هکتار مزرعه زعفران ۲ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود.

او با بیان اینکه کشت زعفران از ۷ سال پیش در ایذه آغاز شد، افزود: با توجه به عملکرد خوب و استقبال کشاورزان، سطح زیر کشت این محصول به ۱۲ هکتار رسیده است و و پیش بینی می‌شود امسال در مجموع ۲۴ کیلوگرم زعفران در ایذه برداشت شود.

نوروزی تصریح کرد: کشت زعفران در ایذه به شیوه سنتی و دیم انجام می‌شود، آب و هوا و شرایط اقلیمی این شهرستان با این محصول همخوانی دارد و این موضوع موجب شده‌است که سطح زیر کشت این محصول افزایش پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه ادامه داد: بیش از ۱۰ سال است اداره ترویج جهاد کشاورزی ایذه درحال آموزش و برگزاری کلاس‌های ترویجی برای کشت زعفران در زمین‌های شیب دار این شهرستان است و اکنون شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول در منطقه هستیم.

این مقام مسئول گفت: بیشترین سطح زیر کشت این محصول در روستای قلعه سرد بخش دهدز است که با توجه به کوهپایه‌ای بودن این روستا، بازدهی بسیار مطلوبی نیز داشته است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.