سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال تغییر دوباره در برنامه‌های پیش بینی شده کشتی

با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان احتمال هر گونه تغییر در برنامه‌های کشتی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تقریباً آذرماه سال گذشته زمان آغاز شیوع بیماری ویروس کرونا، از شهر ووهان چین بود و پس از آنکه این ویروس در سراسر دنیا همه گیر شد به طور طبیعی انجام رقابت‌های ورزش را نیز تحت الشعاع خود قرار داد و بسیاری از مسابقات یا به تعویق افتاد و یا به صورت کامل لغو شد.

در همین راستا تقویم اتحادیه جهانی کشتی نیز بار‌ها دچار تغییر شد و به تبع آن برنامه‌های فدراسیون‌های ملی از جمله کشورمان نیز با تحولاتی روبرو شد.

اما به طور حتم با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که بوجود آمده باز هم باید منتظر تغییر در برنامه‌های کشتی بود و همان طور که اتحادیه جهانی چندی پیش مسابقات جهانی ۲۰۲۰ صربستان را لغو و جام جهانی انفرادی را جایگزین آن کرد این احتمال وجود دارد به دلیل عدم استقبال کشور‌ها برگزاری جام جهانی نیز منتفی شود.

در همین راستا حبیب الله اخلاقی مربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص تغییر مداوم برنامه‌های کشتی گفت: وضعیت موجود و محدودیت‌های کرونایی در ماه‌های اخیر باعث تغییرات فراوانی شده است. به عنوان مثال همین رقابت‌های لیگ کشتی قرار بود بعد از مسابقات جهانی برگزار شود، اما لغو این رقابت‌ها باعث شد تا لیگ هم دوباره به جریان بیفتد و پرونده آن در همین ماه جاری بسته شود.

دارنده ۲ مدال برنز جهان تصریح کرد: طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی اواخر بهمن‌ماه امسال مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود و بعد از آن خیلی زود باید به فکر حضور در مسابقات گزینشی المپیک و کسب سه سهمیه باقی مانده باشیم. باید قبول کرد که وضعیت عادی نیست و شیوع کرونا مانع از برگزاری مسابقات کشوری و حضور در تورنمنتی برای شناخت و انتخاب ملی پوشان شده است. ما دیگر نمی‌توانیم مثل گذشته تمامی کشتی‌گیران را در مسابقات استانی به میدان بفرستیم و سپس نفرات برتر استان‌ها به رقابت‌های کشوری برسند و این روال در میادین بعدی ادامه داشته باشد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: همه شاهد بودند شرایط برای برگزاری مسابقات انتخابی کشتی فرنگی نسبت به سال‌های قبل بسیار متفاوت بود و لحظه به لحظه تصمیمات عوض می‌شد. به هر حال با توجه به شرایط کشتی گیران و شیوع کرونا در ایران و جهان همچنان احتمال این تغییرات در برنامه‌های دیگر نیز وجود دارد.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.