سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش سوزی تانکر حمل قیر در جاده شیراز به سروستان

یک تانکر حمل قیر در محوطه باز حاشیه جاده براثر بی احتیاطی و ایجاد شعله در قسمت شیرخروجی آن دچار آتش سوزی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز، اعلام کرد، وقتی رانندگان خودرو‌های عبوری متوجه بروز این حادثه شدند با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و درخواست کمک کردند که بلافاصله نیرو‌های آتش نشانی ایستگاه ۱۳ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، به جاده شیراز سروستان اعزام شدند.

براساس اظهارات شاهدان این حادثه، ایجاد شعله برای  از بین بردن قیر در قسمت شیر خروجی تانکر حمل قیر، باعث شعله وری آتش و سرایت به لاستیک‌های عقب این تانکر شده بود.

آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، پس از قرار دادن علائم هشدار دهنده در مسیر، به وسیله تجهیزات خاموش کننده مشغول مهار شعله‌های آتش شدند.

نیرو‌های آتش نشانی با تلاش همه جانبه و با سرعت عمل خود در مدت زمان کوتاهی آتش سوزی این تانکر را در اختیار خود درآوردند و از سرایت آتش به دیگر قسمت‌های مخزن جلوگیری کردند.

 به دلیل جداسازی اتاقک تانکر از قسمت مخزن و قرار داشتن آن در محوطه باز، خسارات وارده به حداقل رسید.

تیم اطفایی بعد از ایمنی کامل محل، با ارائه تذکرات ایمنی به مالک خودرو به عملیات خود پایان دادند.

انفجار خودروی پاترول در شیراز به دلیل نشت گاز

 نشت گاز ال پی جی به داخل اتاقک پاترول  در شیراز موجب انفجار و آتش‌سوزی خودرو سواری شد.

در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر بروز انفجار در یک خودروی سواری، آتش نشانان ایستگاه شماره ۷ به محل حادثه در بلوار نصر شرقی اعزام شدند.

شدت انفجار به حدی بود که شعله های آتش خودرو را  به طور کامل در بر گرفت اما  با خروج به موقع راننده از خودروی سواری این حادثه مصدومی در بر نداشت.

آتش نشانان با حضور در محل به سرعت عملیات را آغاز کردند  که  موفق شدند آتش را تحت کنترل خود درآورده و  اطفا کنند.

متاسفانه عده اي از شهروندان اقدام به نصب غيراستاندارد سيستم گاز مايع در خودروهای خود مي نمايند که اين امر موجب حوادث ناگواري دراين زمينه شده است.

گاز مايع به دليل سنگين تر بودن از هوا قدرت انفجاری نسبت به گاز CNG دارد و حتی خطرات انفجاری آن بيشتر از بنزين است.

به توصیه کارشناسان سازمان آتش نشانی شیراز، شهروندان باید از نصب کيت LPG بر روی خودروهای خود خودداری کرده و با نصب غيراستاندارد اين کيت سلامت جان و اموال خود و ديگران را به خطر نياندازند.

 سازمان آتش نشانی بارها نسبت به غيراستاندارد بودن اين گونه سوخت گيری ها اطلاع رسانی کرده اما عده ای از شهروندان با نصب غيراستاندارد اين تجهيزات و عده ای ديگر با فروش و شارژ کپسول های مايع به این خودروها خطرات بی شماری را برای خود و ديگران بوجود می آورند.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.