سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ارشاد لرستان:

هزینه کردن در هنر سرمایه‌گذاری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هزینه کردن در حوزه فرهنگ و هنر نوعی سرمایه‌گذاری است که اثرات آن در بلندمدت نمایان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،احمد حسین فتایی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان  روز دوشنبه در نشست شورای سیاست گذاری موسیقی استان اظهار داشت: موسیقی برگی زرین از فرهنگ و تمدن لرستان و بخش مهمی از زندگی مردم این دیار است همچنین لرستان مرجعیت استان‌های لر نشین کشور را داراست و این موضوع باید در برنامه ریزی‌های فرهنگی و هنری به خصوص در زمینه موسیقی مد نظر قرار گیرد.

او افزود: انجمن موسیقی نقشی کلیدی در تقویت پایه‌های این رشته هنری در استان دارد و باید ضمن بازنگری فعالیت‌های صورت گرفته در گذشته و تقویت نقاط قوت و با سیاست گذاری درست، کاستی‌ها و نقاط ضعف را برطرف کند.

فتایی بیان کرد: موسیقی لرستان این قابلیت را دارد که در سطحی فرا ملی و جهانی منعکس و منتشر شود و در این زمینه نیاز است علاوه بر تدوین یک بانک اطلاعاتی دقیق و بروز، نسبت به تکریم پیشکسوتان، کشف استعداد‌ها و حمایت از هنرمندان موسیقی استان اقدام و همچنین در زمینه شناسایی و جذب افرادی که در مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه نشین استان فعالیت موسیقی دارند نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: یکی از کار‌های که باید توسط انجمن موسیقی دنبال شود ارائه طرح نشان‌های مناسب و متناسب جهت نصب در سطح شهرستان‌های استان است تا مسافرانی که به لرستان سفر می‌کنند با دیدن آن به جایگاه ویژه و پیشینه موسیقی در استان پی ببرند.

او گفت: در شرایط کنونی کشور و استان، مهمترین مساله حفظ سلامت هنرمندان و هنرجویان است که در اولویت قرار دارد و ما با لحاظ کردن این موضوع، رایزنی‌های لازم را با وزارت و ستاد استانی مدیریت کرونا در خصوص آغاز مجدد فعالیت‌های آموزشی صورت داده ایم و لازم است در این خصوص از ظرفیت بسیار کارساز فضای مجازی هم به خوبی بهره گرفت.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.