سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسن آنفلوآنزا با نسخه پزشک در داروخانه‌های اصفهان توزیع می‌شود

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: واکسن آنفلوآنزا به تعداد محدود در ۲ داروخانه کلانشهر اصفهان با ارائه نسخه پزشک و فقط برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آرش نجیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در زمان حاضر امکان توزیع واکسن آنفلوآنزا و به تعداد محدود فقط در ۲ داروخانه آموزشی امام سجاد (ع) و شهید منتظری اصفهان فراهم شده است.

او تاکید کرد: با توجه به تعداد موجود، توزیع واکسن آنفلوآنزا فقط برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای و دارای نسخه پزشک صورت می‌گیرد.

نجیمی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا در این ۲ داروخانه با قیمت مصوب ۱۹۲ هزار تومان عرضه می‌شود، افزود: در صورتی‌که افراد دارای شرایط مذکور نیستند برای دریافت واکسن آنفلوآنزا مراجعه نکنند.

واکسن آنفلوآنزا در مرحله نخست در مهر سال جاری در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار گرفت تا بصورت رایگان به زنان باردار، بیماران خاص، سخت درمان، مزمن و کادر درمان تلقیح شود و در مرحله بعد این واکسن بین برخی از داروخانه‌های منتخب توزیع شد.

به گفته پزشکان، استفاده از این واکسن برای همه مردم ضرورت ندارد و امسال با توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده همگانی از ماسک و شست و شوی مدوام دست‌ها احتمال شیوع آنفلوآنزا کمتر است.

آنفلوانزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار با منشاء ویروسی است که ویروس‌های آنفلوانزا به‌طور عمده از طریق هوا توسط سرفه و عطسه فرد بیمار منتقل می‌شوند و این بیماری در تمام طول سال رخ می‌دهد، اما معمولا بیشترین زمان فعالیت آن در ماه‌های سرد سال و اوج آن در زمستان است.

تب و لرز، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، خستگی، سرفه، درد گلو، آب‌ریزش از بینی یا گرفتگی بینی، تهوع، استفراغ و اسهال در عده‌ای از بیماران از علایم آنفلوانزا است و بعضی از علائم ممکن است بیش از یک هفته طول بکشد.

افراد سالمند بالای ۶۵ سال، زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مزمن، کودکانی که به مدت طولانی تحت درمان با آسپیرین قرار دارند و کسانی که داروی ضعیف کننده ایمنی یا کورتیکواستروئید مصرف می‌کنند بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به آنفلوآنزا قرار دارند.

استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.