سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۲ تن مواد مخدر در فارس/دستگیری سارقان مسلح متواری در لارستان

مهم‌ترین حوادث ۱۷ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه 17 آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲ تن مواد مخدر در فارس

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۲ تن انواع مواد مخدر طی ۴۸ ساعت گذشته در این استان خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده اظهار داشت: همواره یکی از اولویت‌های فرماندهی انتظامی استان فارس مبارزه بی امان با مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ بوده است.

او با بیان اینکه در سال جاری نیز مبارزه با مواد مخدر در دستور کار ویژه این فرماندهی قرار دارد، افزود: با تلاش مأموران انتظامی استان فارس طی ۴۸ ساعت گذشته، ۲ تن انواع مواد مخدر در محور‌های مواصلاتی استان کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این رابطه ۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف و ۹ قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند، تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله‌های مواد مخدر را از استان‌های شرقی کشور به استان فارس و همچنین از این طریق به استان‌های غربی انتقال دهند که با سرعت عمل و هوشیاری پلیس فارس شناسایی و دستگیر شدند.

سردار ملک زاده گفت: از ابتدای امسال تا کنون، ۴۱ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان فارس کشف شده که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افزایش ۱۳ درصدی روبه رو بوده است.

او هشدار داد: پلیس فارس با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت و مأموران انتظامی استان در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.

کشف داروی غیرمجاز در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۱۳۶ بطری انواع شربت دام غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا وارز با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، موفق به شناسایی دو داروخانه دامپزشکی دارای دارو‌های غیر مجاز و قاچاق شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی از داروخانه‌های مورد نظر بازدید کردند که در نتیجه آن ۱۳۶ بطری انواع شربت دام غیر مجاز و قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۲ متهم در این راستا و معرفی آن‌ها به مرجع قانونی، خاطرنشان کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش این دارو‌های غیرمجاز، ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در پایان از شهروندان خواست: هرگونه موارد مشکوک در زمینه توزیع داروی غیرمجاز و قاچاق را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

دستگیری سارقان مسلح متواری در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری ۴ سارق مسلح متواری خبر داد.

سرهنگ داوود امجدی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی با استفاده از یک دستگاه خودرو پژو پارس اقدام به سرقت و ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در محور‌های مواصلاتی این شهرستان می‌کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در نهایت خودرو مورد نظر پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، متوقف و در این خصوص ۴ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در بازرسی از خودرو متهمان، یک قبضه اسلحه شکاری به همراه فشنگ‌های مربوطه، یک دستگاه دوربین، ۶ دستگاه تلفن همراه و یک بسته برچسب جهت تغییر در ارقام پلاک خودرو کشف شد، افزود: متهمان به جرم ارتکابی سرقت و جهت ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

سرهنگ امجدی با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق متعدد کیفری می‌باشند، تأکید کرد: فرماندهی انتظامی شهرستان لارستان با جدیت تمام مقابله و برخورد با مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی مردم را در دستور کار دارد.

دستگیری ۲۷ متهم تحت تعقیب در شیراز

ماموران انتظامی شهرستان شیراز طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷ متهم تحت تعقیب را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: در اجرای دستورات قضائی و با هدف دستگیری مخلان نظم و امنیت و متهمان تحت تعقیب، شناسایی این افراد در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷ متهم را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: در سوابق این افراد جرایمی همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهین و تمرد نسبت به ماموران، جعل و کلاهبرداری و ایجاد ضرب و جرح دیده می‌شود.

پلمب ۲۸ واحد صنفی متخلف در مهر

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از اجرای طرح نظارت بر اصناف و پلمب ۲۸ واحد صنفی متخلف طی ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ عظیم الله کرمی گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در بین شهروندان، طرح بازدید و نظارت بر واحد‌های صنفی متخلف به صورت مستمر در سطح شهرستان در حال اجرا است.

او افزود: ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت به صورت روزانه از واحد‌های صنفی این شهرستان بازدید و بر رعایت صحیح شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

سرهنگ کرمی تصریح کرد: ماموران انتظامی ضمن بازدید از ۲۲۵ واحد صنفی، ۲۸ واحد متخلف را به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و عدم رعایت موارد بهداشتی با دستور مقام قضائی پلمب کردند.

کشف کالای قاچاق ۶ میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از کشف یک محموله قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور بندر عسلویه - اصفهان به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این اتوبوس، یک دستگاه ال سی دی، یک دستگاه ماشین لباس شویی، ۴ دستگاه لپ تاپ، ۸ دستگاه مایکروور، ۸ دستگاه گیربکس خودرو، ۱۰۰ عدد هدفن، ۶۰ دستگاه اسپیکر، ۲۲ عدد میکروفون، ۳۹۷ عدد انواع لوازم جوانبی تلفن همراه، ۳ دستگاه موتور خودرو و ۳ دستگاه پمپ هیدرولیک خودرو سنگین قاچاق و فاقد مدارک قانونی، کشف شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مرجع قضایی تحویل داده شد.

کشف زمین خواری ۳ هکتاری در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از آزاد سازی بیش از ۳ هکتار از منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد علی فرهادی اظهار داشت: در پی مراجعه نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی شهرستان ارسنجان مبنی بر تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در یکی از مناطق توسط فردی در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، با حضور نماینده اداره منابع طبیعی شهرستان در اقدامی عملیاتی اراضی تصرف شده به میزان ۳ هکتار آزادسازی شد.

او ارزش زمین‌های آزاد شده را برابر با نظر کارشناسان بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: متهم این پرونده پس از دستگیری برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

جمع آوری ۷۰ معتاد متجاهر در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۲ هفته گذشته در سطح این شهرستان، ۷۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرایم طی ۲ هفته گذشته در این شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی با هماهنگی مراجع قضائی با ورود به محل پاتوق افراد معتاد، موفق شدند ۷۰ نفر از معتادان متجاهر را جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد و دادسرا تحویل دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی تأکید کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر و با جدیت تمام در سطح شهرستان ادامه خواهد داشت.

قاتل متواری پس از ۵ ماه دستگیر شد

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان کازرون یک قاتل فراری پس از ۵ ماه شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: در پی قتل فردی ۴۳ ساله با اسلحه گرم در تیرماه امسال در این شهرستان و متواری شدن قاتل، شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان افزود: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و تحقیقات گسترده و شبانه روزی، در نهایت پس از ۵ ماه متهم شناسایی و به همراه همدستش در یک عملیات ضربتی توسط مأموران دستگیر شدند.

او با بیان اینکه متهم به جرم ارتکابی اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این قاتل، یک قبضه اسلحه گرم که در قتل از آن استفادهکرده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازون در پایان بیان کرد: نیروی انتظامی با قاطعیت با برهم زنندگان نظم وامنیت عمومی برخورد می‌کند.

کشف ۱۰ فقره سرقت خودرو در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان خودرو نیسان و کشف ۱۰ فقره سرقت از آنان خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: درپی ارسال چند فقره پرونده سرقت خودرو نیسان در سطح شهر شیراز به پلیس آگاهی، رسیدگی به موضوع با حساسیت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

او گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، مأموران ۳ سارق سابقه دار حرفه‌ای را شناسایی و آن‌ها را طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه متهمان در تحقیقات تکمیلی به ۱۰ فقره سرقت خودرو نیسان در سطح شهر شیراز اعتراف کردند، تصریح کرد: در این خصوص تعدادی از شاکیان شناسایی و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ حبیبی به شهروندان هشدار داد: به هنگام پارک خودرو از پارکینگ‌های عمومی استفاده کرده و خودرو را در نقاط خلوت و تاریک پارک نکنند.

دستگیری عاملان سرقت از باغ‌های جهرم

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری عاملان سرقت از باغ‌های این شهرستان و اعتراف آن‌ها به ۱۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ علی اصغر محمدپور اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغ‌های سطح شهرستان و شکایت مالباختگان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، ۲ سارق را شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ محمدپور بیان داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های پلیس، به ۱۷ فقره سرقت از باغ‌ها در سطح شهرستان جهرم اعتراف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، گفت: شهروندان می‌توانند با مشاهده تردد افراد مشکوک در سطح باغ‌ها و ویلاها، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تنگ شدن عرصه بر سارقان تجهیزات برق و مخابرات

در نشست مشترک انتظامی فسا و اداره مخابرات و برق شهرستان، راهکار‌های پیشگیری از سرقت سیم برق و کابل مخابرات بررسی شد.

سرهنگ محمد رضائی جانشین انتظامی شهرستان فسا طی سخنانی گفت: در برخی از نقاط شهرستان افراد سودجو اقدام به سرقت تجهیزات برق و مخابرات می‌کنند که منجر به خسارت به زیر ساخت‌ها و اموال عمومی و تحمیل هزینه‌های گزاف به بیت المال می‌شود.

او با اشاره به اقدامات انتظامی شهرستان در کنترل و کاهش سرقت، اظهار کرد: پیشگیری از سرقت کابل مخابرات و تجهیزات برق مستلزم انجام اقدامات تخصصی از سوی ادارات مربوطه و همکاری مستمر آن ادارات با پلیس است.

این مقام انتظامی راه اندازی گشت‌های مشترک به صورت متناوب در سطح شهرستان را از مهمترین اقدامات در جهت پیشگیری از سرقت عنوان کرد و افزود: امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، کشف سرقت کابل مخابرات و سیم برق ۱۴۴ درصد و دستگیری سارقان نیز ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

شایان ذکر است، در این نشست روسای ادارات مخابرات و برق نیز در جهت پیشگیری از سرقت و مبارزه با سارقان سیم برق و کابل‌های مخابراتی که علاوه بر اختلال در زندگی روزمره شهروندان، به زیر ساخت‌ها خسارت جدی وارد می‌کنند، راهکار‌هایی ارائه دادند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.