سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغالزایی برای ۴۶۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار استان اصفهان

مجری طرح ملی مشاغل خانگی استان اصفهان گفت: در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار برای ۴۶۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار استان اصفهان اشتغالزایی شده است.

سراج مجری طرح ملی مشاغل خانگی استان اصفهان در گفت و گو  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از سال ۱۳۹۵ به صورت سراسری در کشور با محوریت ۹ استان اجرا شده است.

او ادامه داد: اجرای موفقیت آمیز این طرح باعث شد تا در سال ۱۳۹۸ این طرح در کلیه استان‌های کشور اجرا شود، در استان اصفهان نیز این طرح از شهریور ماه سال جاری در سه گام آغاز شد.

مجری طرح ملی مشاغل خانگی استان اصفهان بیان کرد: گام نخست این طرح شامل اجرای طرح مطالعاتی و بررسی مزیت ها، پتانسیل‌ها و فرصت‌های شغلی هر استان می‌باشد در گام دوم پس از استعدادسنجی، رصد و پایش اطلاعات انجام خواهد شد و متقاضیان بر اساس شغل‌ها و رشته‌های مورد نظر تقسیم بندی می‌شوند.

سراج در خصوص شرایط ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی عنوان کرد: مخاطبان این طرح شامل آقایان و خانم‌ها در رده سنی بالاتر از ۱۸ سال و افرادی که شاغل نباشند می‌باشد و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه طرح ملی مشاغل خانگی ثبت نام کنند.

او با اشاره به نقش مهم پشتیبان‌ها در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: پشتیبان‌های این طرح افراد حقوقی و حقیقی هستند که توانمندی جذب و به کارگیری افراد را دارند و آموزش‌های رایگان و تخصصی را به متقاضیان ارائه خواهند کرد.

مجری طرح ملی مشاغل خانگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به عنوان یک نهاد تسهیل گر و واسطه‌ای نقش خود را انجام خواهد داد و متقاضیان و پشتیبان‌ها را ضمن شناسایی و به یکدیگر وصل می‌کنند.

سراج بیان کرد: هدف نهایی طرح توسعه مشاغل خانگی این است که افراد را در قالب ۳۵۰ عنوان رشته مشاغل خانگی که در سامانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وجود دارد را آموزش داده و وارد بازار کار شوند و از همه مهم‌تر اتصال به بازار و فروش داشته باشند.

او افزود: هدف گذاری کلی طرح برای اشتغال زایی ۵۵ هزار نفر خانم و آقا در سطح کشور است که به واسطه این طرح مشغول به کار شوند و به درآمد باثبات برسند سهمیه استان اصفهان از این تعداد ۳ هزار نفر است.

مجری طرح ملی مشاغل خانگی استان اصفهان در پایان اضافه کرد: در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار براساس الگوی مشاغل خانگی که در کنار طرح توسعه ملی مشاغل خانگی اجرایی می‌شود تعداد ۴۶۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار استان اصفهان اشتغالزایی شد و با کسب مهارت وارد بازار کار شوند.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.