سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۵۲ اکیپ ردیابی در خوزستان برای مبارزه با ملخ صحرایی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۵۲ اکیپ ردیابی در کل استان برای مبارزه با ملخ صحرایی فعال شده است.

محسن حسنی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با اشاره به اینکه اولین گزارش رویت ملخ صحرایی در منطقه مهر اروند کنار آبادان و سپس در منطقه کوت ماهشهر، پوزسفید هندیجان و لنگیرات بهبهان داده شد، گفت: اولین نشست سراسری استانی باحضور مسئولان مربوطه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و اخطار‌های لازم  داده شد که تعداد ۱۵۲ اکیپ ردیابی در کل استان برای مبارزه با ملخ صحرایی  فعال شده است.

او  افزود: اولین جلسه ستاد بحران نیز در روز چهارشنبه ۵ آذر ماه  با هدف کمک به  مصوباتی نظیر ساخت باند‌های پرواز و سمپاشی هوایی، ردیابی، تخصیص اعتبار و... برگزار شد.

حسنی با تاکید بر ردیابی و پایش ملخ‌ها به صورت شبانه‌روزی بیان کرد: در حال حاضر ریزش ملخ به صورت پراکنده یا به اصطلاح علمی اسکتر بوده که هنوز  وارد فاز مبارزه نشده ایم و باتوجه به اینکه چوپانان، کشاورزان و باغداران هرکدام یک پایشگر هستند، گروه‌هایی در شهرهای استان  فعال شده است که در صورت رویت ملخ با گرفتن شماره ۰۹۱۶۵۳۹۶۶۸۲ به  همکار‌های ما اطلاع می دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پایش و رصد هندیجان با حضور مسئولان مربوطه اظهار داشت: همچنین با سفر به شهرستان دیلم با همراهی مدیران، پایش مشترکی صورت گرفت و قرار شد که همکاری لازم بین ۳ استان بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان در بحث کنترل و مبارزه انجام شود.

او تصریح کرد: از سوی سرور فائو در بستر موبایل‌های اندروید برنامه‌ای تدوین شده که گزارش‌های مکتوب و فرم‌های مخصوص آنها هم وارد این سرور شده و به عنوان گزارش کشور ایران ثبت می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه  سم به میزان کافی خریداری شده و انبار آن نیز از شرایط مناسبی برخوردار است، گفت: ۴ خودروی کمک دار مجهز شده به سمپاش‌های مخصوص یو ال وی پاش  در اختیار شهرهای هندیجان، بهبهان، خرمشهر و آبادان قرار داه شد.

این مقام مسئول در پایان بیان داشت: در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه هستیم که اعتباراتی را برای تامین هزینه  سوخت، لوازم مصرفی سمپاشی مانند لباس، دستکش، ماسک و تجهیزات بهداشتی فردی  و ورود هواپیمای سمپاش به منطقه و مبارزه شبانه تخصیص دهیم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.