سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای نان نسیه‌ای در نانوایی ها!

چندروزی است که موضوع نسیه نان از زبان برخی مسئولان و برخی از نانوایی‌ها به گوش می‌رسد که ما به بررسی این موضوع در سطح شهر پرداخته ایم.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همین چند روز گذشته بود که رئیس مجلس شورای اسلامی گذری به یکی از سفرهای استانی اش زده و از نسیه نان در برخی از نانوایی ها خبر داد. خبر قابل تاملی که اهالی رسانه را برای صحت سنجی آن به جنب و جوش انداخت.
 
البته این موضوع امروز هم در فضای مجازی دست به دست می شود و حتی در این بین عکسی هم از دفتر نسیه نان در یکی از شهرها به چشم می خورد.

گذری به چند نانوایی در مناطق مختلف تهران سر زدیم، یکی از این نانواها در این مناطق به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از نسیه و فروش رایگان نان به برخی از افراد که استطاعت مالی کمی دارند می گوید.

این نانوا می گوید: در طول روز هستند افرادی که برای خرید نان به ما مراجعه می کنند ولی پولی ندارند و ما هم به آنها نان نسیه می دهند.

عمده ترین دلیل نسیه نان در شهرستان دشت آزادگان

یک منبع آگاه در شهرستان دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: افزایش قیمت نان و کاهش قدرت خرید مردم به دلیل شرایط اقتصادی، سبب شده تا تعدادی از نانوایان اقدام به فروش اقساطی این محصول و غذای اصلی مردم کنند.

او افزود: نان جزو موادغذایی اصلی و پرمصرف مردم خوزستان محسوب می‌شود و مصرف آن نسبت به سایر استان‌های کشور بیشتر است.

این شهروند ساکن شهرستان دشت آزادگان اظهار کرد: برخی شهروندان به دلایل مختلف از جمله کسادی کسب و کارها، منبع درآمدی نامناسب، آسیب از کرونا و ... قادر به خرید نان به صورت نقدی نیستند و مجبورند آن را به صورت اقساط خریداری کنند، به همین منظور نانوایان هم در این زمینه همکاری و مایجتاج و محصول مهم موردنیاز آن‌ها را تامین می‌کنند.


 بیشتر بخوانید


او بیان کرد: البته سپاه پاسداران خدمات بسیاری در قالب کمک‌های مومنانه، توزیع بسته‌های معیشتی و فرهنگی به شهروندان نیازمند، اقشار کم درآمد، خانواده‌های آسیب دیده از کرونا و هر شهروندی که برای تامین کالا‌های اساسی با مشکل مواجه است، ارائه می‌دهد.

نان رایگان می دهیم اما نسیه نه!

پابرجا رئیس اتحادیه نان سنگگ در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: دیده نشده که نانوایی های کشور دفتر نسیه برای خریداران تشکیل بدهند چرا که بسیاری از نانواها نان رایگان دراختیار مردمی که نمی توانند نان خریداری کنند قرار میدهند.

برای روشن شدن این موضوع  و درصد گسترش آن، خبرنگار ما با چند نانوای دیگر در پایتخت هم گفتگوهای متعددی داشته که برخی ها تکذیب و دیگری تایید کرده است.
 
انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۱۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خیلی دردناکه ..
خیلی....
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خیلی دردناکه
سعید
۲۲:۱۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
به قزوین هم سر بزنن محله ناصر آباد برن پیش نانواها ببین چند خانوار کارت یارانه هاشونو گذاشتن فقط نان بگیرن کودکاشون رو سیر کنن با نون خالی چقدر نسیه بردند
شادگان
۲۱:۱۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
با سلام من خودم نانوا دار هستم بله یه دفتر نسیه داریم مشتری داریم تا ۲۵۰ هزار تومان بدهی داره نزدیک به ۳۰ نفر نسیه نان میبرن.حدود ۱۰ نفر که واقعا ندارن نان رایگان میبرن اگه کسی خواست ادرس نانوایی خودمو میدم تا مسولین بیان نونوایی من اوضاع واز نزدیک ببینن تشکر
محمد
۲۰:۲۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
باسلام تا کی تکذیب و انکار وقتی ما تو جامعه هستیم و داریم زندگی می کنیم گیرم که انکار کردید ما خودمون با اینکه حقوق بگیر هستیم بعضی وقتا نان رو نسیه می گیریم .وای به حال اونایی که این حقوق رو هم ندارن.
Reza
۱۸:۴۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اف بر این دولت بی تدبیر ،یه عده هر صبح از خواب بیدار میشن ثروتمند تر میشن واهالی تولید ورشکسته ،وکار گر و کارمند فقیر تر
فرزانه صفدری
۱۷:۵۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
مسئولان بخونند بلکه خجالت بکشند
این بودعدالت ؟
محمد
۰۲:۱۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
عدالت!!!!!!خجالت!!!!
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
جای تاسف برای کشور ثروتمند مثل ایران
محمد
۱۷:۲۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
فقط درخوزستان تنهانیستدکه نان اقساطی هست بیاییدبه خراسان رضوی شهرستانهای شرقی ببینیدتمام نانواییهانان به قرض میدن ،توان مالی مردم بسیارضعیف شده
امیدوار
۱۶:۵۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
سلام چطوری میتونیم کمکشون کتیم. لااقل بن نون بذاشون تهیه کنبم بفرستیم..راهنمایی کنین
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
محل ما نون سنگک رو ۲۵۰۰ میده
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
مملکتی که روی ثروت خوابیده مردمش نون شب ندارن
تا کجا؟
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
جای تاسفه که مردم حتی پول خرید نان هم تو این کشور ندارند مردم کم کم دچار سو تغذیه و انواع بیماریها میشند ...دولت باید یه کاری کنه اگر فکر آینده ی مردمشه
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
واقعا شرم داره که مردم کشو ثروتمندی مثل ایران بایدمثل گداعازندگی کنندو بیچاره ها پول نون هم نداشته باشند متاسفیم واسه بزرگان ومسعولین کشورمون که بفکرمردم خودشون نیستنداه وافسوس ماحتی پول نون شب هم نداریم ایناروبایدبه کی گفت؟؟
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
وای برشما دولت محترم کاری کردید که مردم نان ۲۰۰۰تومنی نمی تواند بخرد چرا به درد این مردم نمی رسید وای برشما وای برشما
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
نمیدونم چرادولت مااصلابفکرمزدم نیستش مگه ایرانی وهمخون مررم نیستن که کاربجایی رسیده که طفلکی ها نان راهم باید قسطی بخرن واقعا متاسفیم خدابدادمردم عزیزمان برسد
حاج محمود
۱۵:۰۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
نونوایی ها همون سهمیه آردی که بهشون میدن رو یواشکی آزاد نفروشن و کرکره نونواییشونو پایین ندن، نون نسیه و رایگان دادنشون پیشکش!!!
درست نیست تو این هوای سرد بخاطر عدم نظارت دولت یک عده اینجوری آرد رو آزاد میفروشن و باعث میشن اون تعداد اندک نونوایی که نون میدن دست مردم اینجوری صف هاش طولانی بشه.
آدم یاد دوران جنگ و دهه شصت میفته که همه چیز صفی بود
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
متاسفم ازعملکردمسولین سران سه قوه فقط مردم ایران رابسوی فقرمیبرند وفقط شعارعدالت و... می‌دهند
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خدایا امام زمان رو برسون باحجت ابن الحسن آقا جان بیایید وما رو از دست این دولت نجات بدین
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
هرکس تکذیب میکنه ازاوضاع مردم خبرنداره
حداقل نان راازمردم دریغ نکنید
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
بله هستن کسانی که کارخانه هاراباکمترین قیمت واقساطی میخرندوقسط اوراهم نمیدهن وکترگران آن رابیکارمیکنن وصاحب سرمایه میلیاردی میشوند.وافرادی هم برای پرکردن شکم زن وبچه خودازخریدنان هم عاجزهستن وبایدنان اقساطی بخرن
زهرا
۱۴:۱۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
سلام من خودمو میگم باید همیشه نون قرضی بگیرم هردفع هم پول نون قبلو میدم دباره قرض میکنم چند روز قبلم مرده گفدیگه نونت نمیدم اصلا نصیه نمیدیم
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
تو اگه پوله نون نداری چیجوری پوله اینترنت داری ؟
اا
۱۴:۱۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اصلا نصیه نمیدیم
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
متاسف !
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اگر تحریم‌ها برداشته نشوند بدتر از این هم خواهد شد.
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
مشکل تحریم ها نیست
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
نمایندگان مجلس توی خواب تشریف دارن،خوب بخوابید نکنه کسی شما ها را از خواب ناز بیدار کوه!آخه نان هم نسیه چه معنی
میده.
مرتضی یغمایی
۱۳:۴۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
مملکتی که صاحب درست نداشته باشه،مملکتی که مردمش اهل تفکر نباشن،این روزهارو هم باید دید..
متاسفم باعث این بیچارگی مردم رو
سید مسعود پورزمان
۱۳:۳۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
این وزارت جهاد کشاورزی تا کجا میخواد ادامه بده کی جواب این بی کفایتی را میده. اینه عدالت
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
مسئولانگران نباشندازاین بدترهم میشه،،،واقعا جای حرفی باقی نمونده،،،جای تاسف داره،،،،
جانباز
۱۳:۲۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
آدم میمونه که تا کجا باید پیش بریم ، الان نان رو قسطی میخریم با پول آب و برق که بیشتر از یارانه دولت هست اونو چطوری پرداخت کنیم ، امام زمان تو که شاهدی ولی تا کی قراره صبر کنی و شاد باشی ؟
محمد
۱۳:۱۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
باعث وبانی این بدبختی ....است واقدام به کمک هم میکند ،خداوند همه چی رو درست وروبه راه خواهد کرد
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
سلام لطفا راهنمایی کنید من چگونه می توانم با این نانوایی دشت آزادگان که دفتر نسیه نان داره تماس بگیرم جهت واریز تمام پول نان کسانی که نان نسیه خریده اند.هدیه به روح مادرم.لطفا باشگاه خبرنگاران جوان راهنمایی کنند.
حسین
۱۴:۵۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خداخیرتان بدهد.اما مشکل با کمک مردم درست نمیشه.این مشکل جزیی ترین مشکل این مملکته.مشکلات و رنج های بزرگ بسیار هست
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
به کجا داریم میریم مااااااااا
محمد
۱۲:۵۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
الکی تکذیب نکنید من در تهران زندگی میکنم نون سنگکی محلمون نوشته بالای دربش کمک کنید برای نان افرادی که ندارند و نسیه میخرند.بگذارید مردم حتی شده مبلغ ده هزارتومن کارت بکشند برای این افراد من خیلیها رو دیدم که شکمشان را روی سطل زباله شهرداری سیر میکنند.
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اینجور مورد هست ماخودمون تو همین شمال خودمون داریم بنده خدا ها بخاطر جمیعت خانواده مجبورن درروز کلی هزینه نون بدن ولی بخاطر اینکه پول ندارن مجبور میشن قسطی بخرن وکلی بدهکار نون وایها میشن .الان چند ساله شما تازه اینجور مورد رو دیدین .
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
متاسفم
علیرضا
۱۲:۴۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
از زندگی برای مردم ماچی مونده!!!!سفره خالی .
جعفر
۱۲:۳۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خدا به دادمون برسه
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
درست میشه به امید خدا
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
دروغ نگو
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
وجهنمه
رامین
۱۲:۰۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اولش گفتم عحبی تکذیب نکردن ولی دراخر دیدم ک گفتید تکذیب هست یه سری میان مردمدبزنید متوحه میشید
خلیلی
۱۱:۴۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
در منطقه ای ما هم مردم نان نسیه میخرن شمال کشور روستای اطراف بهشهر خیلی از مردم پول نان هم ندارن واقعااا باید به داد این ملت زار زار گریه کرد
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
انشاا که حق به حقدار میرسه.
خیلی ناراحت کننده است که یکی نون برا خوردن نداره
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خدا یا خودت به داد مردم برس
حسن
۱۰:۲۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
پس موضوع رونمیتونی رد کنی تواین اوضاع همچین مردمی زیادن
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اینا همش دروغه . ما خیلی پولدار و خوشحالیم
حسن
۰۹:۱۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خجالت یه چیزبسیار خوبیه سپاه مال خود مردمو در قالب خمس ذکات به خود مردم میده واسه اینکه سپاه را پیش مردم بااعتبار نشون بدن خجالت بکشین بابا.مان اقساطی را شنیدین همتون باید آب بشین بمیرین نه اینکه بسته تهیه کنین. ایران طلاست. نفت است پس اینا کجا میرن آخه.
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
تا وقتی امثال شما هستند و نمی فهمند که مشکل آب و نان مردم به دولت بند مربوط میشه نه سپاه!!!! انتظار بدتر از این هم باید داشته باشیم! خدایا به ملت ایران بصیرت عطا فرما
حسین
۱۵:۰۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
سپاه دولت همشون یکی هستند و همه باید پاسخگو باشند. تو این مملکت همیشه انداختن گردن هم مشکلاتو.کشورما بااین همه ثروت چرااینگونه باید تو فقروفلاکت باشه
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
شرمسارم.که چنین روزی را در ایران زمین میبینم
سردار ایرانی
۱۹:۴۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
اینا بخاطر قیمت خیلی خیلی پایین نان میباشد،چون مردم ایران اکثراً از اسکناسهای درشت استفاده میکنند،چند بار نان نسیه میگیرند بعد یکجا حساب میکنند،خُب دارندگی و برازندگی،چه اشکالی داره؟؟اصلا نان رو دنه ای 10هزار تومن کنید،تا مردم کمی راحتتر خرید کنند،شما دیگه مسخره شو در آوردید با این قیمتهای پایین!!!بالاخره مردم باید این پولاشون رو بطریقی خرج کنن؟؟!!! زشت نیست نان دونه ای از 1000تومن تا3000تومن!!!! یا پراید 100میلیون و... اینقدر بمردم توهین نکنیدشما فکر میکنید مردم ازاینکه سوار ماشین زیر 1میلیارد بشن،خجالت زده نیستن؟؟!!! این رییس جمهور گفت که رونق اقتصادی ایجاد میکنم،طوری که دولت دستش رو بطرف مردم دراز کنه،ما باورنمیکردیم!!!! الان همانروزاست!!!!!
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
مسئولین‌باید‌محضرخدای‌‌منان‌پاسخگوباشند
همین‌وبس
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
چنان رونق اقتصادی ایجاد شده که دیگه کسی به ۴۵تومان پول یارانه نیازی نداره!
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
4 سال اول سفره مردم رو کوچک کرد و 4 سال دوم خود سفره رو جمع کرد
الان مردم روزنامه میزارن بجای سفره.اونم احتمالا نقشه میکشن و گرونش میکنن همینطور که خود سفره رو هم 3 برابر کردن
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
علی برکت الله
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
باعث تاسفه ولی این واقعیت این روزهای جامعه ماست
سعید
۲۲:۲۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
طرف اینقدر نسبه برد نتونسته بده کارت یارانشو داده نانوا تا فقط بتونه نان خالی بگیره چی داری میگی
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
آقای روحانی روونق اقتصادی که گفتی اینه؟
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
مردم پول خرد ندارند مجبور میشن بذارم یکهو که پول نون زیاد شد بعد با پول درشت بپردازند وگرنه دلیل دیگه ای نداره
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
از قول خودت حرف نزن
شاید تو مرفع بی دردی هستی که پول خوردت تراول 100 تومنی هست
ایرانی
۱۶:۰۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
الان دست هر بچه دبستانی کارت است البته به لطف دولت خالی است .....
پول خرد چیه؟ پول نیست. میفهمی ....
وقتی از چیزی خبر ندارید مجبور نیستید نظر بدهید
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
علی برکت الله
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
لذا به این میزان دلخوش نباشید
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
همینه دیگه
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
خیلی خجالت آوره کشوری که با این همه ثروت خدا دادی مردمش نان نسیه بخرند و مسولانش هم توجیه کنند این کشور اگر به یک بیسواد مغازه دار بدند بهتر از این اداره میکند
امین
۱۳:۴۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
از برکاته. جای تعجب نداره