سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح اصلاح نژاد ماهیان سردآبی به سرانجام می‌رسد؟

مدیرکل شیلات مازندران گفت: موانع پیش روی طرح اصلاح نژاد ماهیان سردآبی برداشته می‌شود.

اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: به پیشنهاد شیلات موضوع احداث مرکز اصلاح نژاد ماهی قزل آلا مطرح و قرار شد از سال ۹۵ این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مازندران اجرا شود.

او این مرکز را یکی از ضروریات کشور در بخش آبزی پروری دانست و افزود: چندین بار از مکان این طرح در منطقه لفور سوادکوه بازدید شد و از سازمان شیلات یک تفویض اختیار گرفتیم تا این طرح در استان تعیین تکلیف شود.

اسحاقی گفت: ایران به عنوان یکی از پیشگامان تولید ماهیان سردآبی در آب‌های داخلی در دنیا بوده و به دلیل واردات تخم چشم زده ماهی ۴ و نیم تا ۷ میلیون دلار ارز سالانه از کشور خارج می‌شود.

او ادامه داد: تولید تخم چشم زده اصلاح نژاد شده ماهی قزل آلا علاوه بر ریشه کن کردن بسیاری از بیماری‌های خطرناک ماهیان سردآبی مانند VHS و IPN، شاهد جلوگیری از خروج ارز، اشتغالزایی گسترده و تامین بخشی از تخم مورد نیاز مزارع پرورش ماهی در شهرستان، استان و کشور است.

مدیرکل شیلات مازندران، حمایت سایر نهاد‌ها و ارگان‌های ذیربط را برای دریافت مجوز‌های لازم این طرح خواستار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران موضوع بلاتکلیفی ۶۰ ماهه طرح اصلاح نژاد ماهیان سردآبی را پیگیری کرده است و بزودی گزارش آن را منتشر می‌کند.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.