سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخشش کارگردان کرمانشاهی در جشنواره فیلم ترکیه

فیلم «شیفت شب» به کارگردانی «اشکان حاتمی» از هنرمندان کرمانشاهی در جشنواره بین المللی Hak-iş shortfilm (فیلم کوتاه هاکیش) ترکیه جایزه بهترین فیلم خارجی را کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اشکان حاتمی کارگردان فیلم «شیفت شب» گفت : شیفت شب داستان مادر پرستاری است که در شرایط سخت کرونا دختر خود را تنها می‌گذارد و به وظیفه کاری و انسانی خود که مبارزه با ویروس کرونا است می‌پردازد که در نهایت خود مبتلا شده و به شهادت می‌رسد.

او گفت : این نماهنگ به سفارش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در شرکت فیلمسازی «مدیا تصویر زاگرس» تهیه شد و توانست در نهمین جشنواره فیلم کوتاه hak-iş ترکیه از میان چهار هزار و ۲۱۷ فیلم و ۱۲۰ کشور جهان جایزه بهترین فیلم خارجی را به خود اختصاص بدهد.

حاتمی افزود: ۳۵۹ فیلم از ایران برای این جشنواره که موضوع آن احترام به کار سخت بود ارسال شده بود.

او افزود: این جشنواره روز پنجشنبه سوم دسامبر (۱۳ آذر) در سالن اجتماعات هتل «هیلتون» شهر آنکارا برگزار شد.

حاتمی با بیان اینکه این جشنواره هر سال برگزار می‌شود و امسال برای نهمین بار برگزار شد، ادامه داد: این جشنواره توسط وزرات فرهنگ ترکیه و با همکاری کنفدراسیون hak-iş که بزرگترین اتحادیه کارگری ترکیه است، برگزار شد.

او در مورد دست اندرکاران این فیلم گفت: شعر و کلام این اثر از «مهدی محمدی» نویسنده خوش ذوق کرمانشاهی و با آهنگسازی و آواز «علیرضا حاتمی» و تنظیم «وحید نظری کرمانشاهی» تبدیل به اثری ماندگار برای مدافعان سلامت شد.

حاتمی افزود: «شیما کاظمی»، «آندیا کیانی» و «ادیبه رحمانی» در این نماهنگ با تصویر «وحید نادری» و گریم «موسی تابش» نقش‌آفرینی کردند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.