سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان شهید بهشتی مراغه

رئیس بیمارستان شهید بهشتی مراغه گفت: بخش مراقبت‌های ویژه با ۵ تخت در فضایی به مساحت ۱۴۰ متر مربع در این بیمارستان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، سالاری رئیس بیمارستان شهید بهشتی مراغه گفت: هدف از ایجاد بخش ICU این بیمارستان تحت پوشش قرار دادن بیماران بد حال موقع زایمان و کودکان نیازمند به مراقبت در سطح بالاتری از خدمات پزشکی است.

او افزود: این بیمارستان دارای بخش زنان و زایمان و نوزادان است با راه اندازی این بخش از ارجاع بیماران پرخطر به دیگر مراکز درمانی شهرستان جلوگیری می‌شود.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی مراغه افزود: قبلا مادران باردار پیش از زایمان یا پس از آن  بر حسب ضرورت نیازمند بستری در ICU  بودند که به دیگر مراکز شهر یا مرکز استان اعزام می‌شدند.

سالاری گفت: با اختصاص بخش‌های ویژه بیمارستان‌های امیرالمومنین (ع) و سینای مراغه برای بستری بیماران کرونایی، در صورت نیاز می‌توان از ظرفیت تخت‌های این مرکز برای بستری بیماران قلبی، ریوی، تصادفات، سکته مغزی، مسمومیت و قطع نخاع استفاده کرد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی مراغه گفت: نخستین بیمار این بخش مادر ۳۳ ساله‌ای با نازایی بالای ۱۰ سال و سابقه سقط‌های متعدد بوده که با شروع درد‌های زایمانی به صورت اورژانسی جراحی و پی از بستری در این بخش از مرگ حتمی نجات یافته و در حال حاضر وضعیت نوزاد و مادر رضایت بخش است.

از زمان شیوع کرونا تخت‌های ICU در بیمارستان‌های مراغه از ۱۵ تخت به ۴۰ تخت افزایش یافته است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.