سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد تند مقام جمهوریخواه از ادعا‌های ترامپ درباره تقلب در انتخابات

مدیر جمهوریخواه سیستم‌های انتخاباتی ایالت جورجیا سخنان ترامپ درباره تقلب در انتخابات را نادرست خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، گابریل استرلینگ، مدیر جمهوریخواه سیستم‌های انتخاباتی ایالت جورجیا از ادعا‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد.

بر این اساس، ترامپ نخستین بار پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در چارچوب سفری انتخاباتی به ایالت جورجیا رفت. وی ظاهرا برای حمایت از «دیوید پردو» و «کِلی لافلر» دو سناتور جمهوریخواه این ایالت تبلیغ می‌کند تا کمک کند آن‌ها مجدد وارد مجلس سنا شوند، اما تمرکز دونالد ترامپ در سخنرانی اش همچنان روی ادعا‌های بی اساس درباره تقلب در سیستم انتخاباتی جورجیا بود.

ترامپ در سخنرانی خود گفت ۱۶ رای الکترال ایالت جورجیا را به دست آوردم! صحبت‌های دونالد ترامپ در ایالت جورجیا، واکنش بسیار جدی گابریل استرلینگ، مقام ارشد انتخاباتی در این ایالت را موجب شد. استرلینگ در سخنانی رئیس جمهور آمریکا و سایرِ جمهوریخواهانی را خطاب قرار داد که اکاذیب ترامپ را تکرار می‌کردند.

استرلینگ گفت: اظهارات رئیس جمهور نادرست است. اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد در میان حامیان رئیس جمهور خشم و ترس وجود دارد. من به او رای دادم. وضعیت دارد بدتر می‌شود. فضایی که وجود دارد در طی سالیان سال ایجاد شد. این فضا یکدفعه به وسیله جمهوریخواهان به وجود نیامد. نظرسنجی‌ها تا سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد ۵۰ درصد دموکرات‌ها معتقد بودند روس‌ها در دستگاه‌های رای گیری، نتیجه را جابجا کردند. این موضوع در هر دو حزب وجود دارد و دموکراسی ما را تضعیف می‌کند. ما باید به نقطه‌ای برسیم که مقامات، مسئولانه اقدام کنند.

مقام ارشد انتخاباتی در ایالت جورجیا گفت: اتفاقی رخ نداد، اما هم اکنون مقابل خانه من یک دستگاه خودروی پلیس هست. از اینجایی که من ایستاده ام خودرو در سمت راست زاویه دید من، مشاهده می‌شود. حقیقت این است که دبیر ستاد انتخابات در ایالت جورجیا تحت حفاظت پلیس قرار دارد. همسرش در تلفن شخصی اش با تهدیدات خشن و جنسی روبرو شد! چیزی که باعث شد من روز سه شنبه موضع گیری کنم این بود که یک ساعت قبل از نشست خبری من یک تماس تلفنی از مدیر پروژه «سیستم رای گیری دومینیون» در ایالت کلرادو داشتم. وی با صدای کاملا لرزان گفت یکی از پیمانکارانشان در «گویناک کانتی» هدف تهدیداتی قرار گرفت.

وی افزود: این فرد جوانی بود که چند هفته پیش کار گرفت. افراد به توئیتر رفتند و توانستند خانواده او را شناسایی و اذیت کنند. آن‌ها گفتند که این فرد خیانت کار است و او را تهدید کردند. من وقتی این خبر را دریافت کردم دیگر تصمیم خود را گرفتم تا صراحتاً از ترامپ و جمهوریخواهان مدعی تقلب در انتخابات انتقاد کنم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.