سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۷۰ عملیات رفع آبگرفتگی در شیراز انجام شد

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از انجام بیش از ۷۰ عملیات رفع آبگرفتگی در کلانشهر شیراز در پی بارش های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز امشب در جمع خبرنگاران عنوان کرد: نیرو‌های پرتلاش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، در پی بارش باران از شب گذشته تا کنون با استقرار در ۱۳ نقطه شهر بیش از ۷۰ مورد عملیات رفع آبگرفتگی، هدایت و دفع آب‌های روان سطح شهر را اجرایی کردند.

او با اشاره به جمع بندی آمار عملیات‌های آتش نشانی در پی بارش شدید باران در کلان شهر شیراز اظهار کرد: همزمان با شروع بارندگی نیرو‌های آتش‌نشانی تمامی ۲۲ ایستگاه عملیاتی در ۱۳ نقطه شهر به صورت آماده‌باش درآمدند و حتی در برخی از مناطق که احتمال بروز حادثه وجود داشت استقرار خودرویی نیز انجام شد.

قانع ادامه داد: بنا بر گزارشات اعلام شده با توجه به شدت بارندگی و آبگرفتگی برخی از معابر، منازل و گذرگاه‌های سطح شهر، نیرو‌های آتش نشان بلافاصله با حضور در محل‌های گزارش شده، خطرات احتمالی را رفع و مانع از بروز حوادثی دیگر شدند که از جمله اقدامات مهم انجام شده می‌توان به نجات یک قلاده سگ از رودخانه خشک، رانش دیوار ساختمان و جلوگیری از سقوط دو خودروی سواری به زمین گود برداری شده در خیابان خاکشناسی، عملیات رها سازی خودرو از حادثه شکستگی درخت، عملیات ایمن سازی کابل‌های برق در اثر سقوط درختان، تخلیه آب و رفع آبگرفتگی منازل مسکونی اشاره کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی پیش آمده و نزول برکات الهی و پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، تیم‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز جهت پیشگیری از بروز هر گونه حادثه احتمالی به واسطه بارش باران در چند نقطه از شهر مستقر هستند تا نسبت به ارائه خدمات به شهروندان اقدام کنند.

او از تمامی شهروندان خواست ضمن رعایت نکات ایمنی و جدی گرفتن خطر، در صورت مشاهده و یا بروز حادثه شماره ۱۲۵ را به خاطر داشته باشند و با این سامانه تماس بگیرند. تمامی  پرسنل این سازمان به‌صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شهروندان عزیز در داخل و خارج از شهر هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.