سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام استاندارکرمان به مناسبت روز دانشجو

استاندارکرمان در پیامی به مناسبت ۱۶ آذر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و نقش دانشجویان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی،گفت: جنبش دانشجویی باید امید و نشاط اجتماعی را در جامعه تزریق کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، استاندار کرمان به مناسبت روز دانشجو پیامی صادر کرد.

در پیام زینی وند استاندار کرمان به مناسبت روز دانشجو آمده است: دانشجو، مظهر امید و پویایی است و دانشجو با داشتن انگیزه و امید می‌تواند در جهاد علمی موثر باشد ، دانشگاه مبتنی بر نیرو و روحیه جوانان است، فضای امید از دانشگاه در جامعه تکثیر می‌شود و لازم است تعاملات دانشگاه و جامعه افزایش یابد.

 زینی وند با ذکر فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه "دانشگاه باید بتواند یک جنبش نرم‌افزاریِ همه‌جانبه و عمیق در اختیار این کشور و این ملت بگذارد تا کسانی که اهل کار و تلاش هستند، با پیشنهاد‌ها و با قالب‌ها و نوآوری‌های علمیِ خودی بتوانند بنای حقیقی یک جامعه آباد و عادلانه مبتنی بر تفکّرات و ارزش‌های اسلامی را بالا ببرند"، دانشگاه را در قبال حوزه اقتصاد، فرهنگ، سیاست و... مسئول دانسته است و می نویسد: آموزش، پژوهش در دانشگاه باید منجر به تامین اقتدار ملی در همه ابعاد گردد.

استاندار کرمان با تبریک روزدانشجو؛ تحلیل، اندیشه ورزی، توجه به معنویات، نوآوری و خلاقیت، آزاداندیشی، عدالتخواهی، آزادیخواهی، تولید علم و کار در سطح مرز‌های دانش را از مولفه‌های زیست دانشجویی در دوره کنونی دانسته است و دانشجویان را به تلاش بیشتر برای استقلال علمی کشور فراخوانده است.

استاندار کرمان تاکید کرده است: دانشگاه‌های کشور و بویژه استان کرمان باید متناسب با نیاز‌های استان، در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی سهم بیشتری در حوزه اقتصاد دانش بنیان، توسعه فضای کسب و کار، حل مشکلات و چالش‌های جامعه، ارائه راه حل برای مشکلات محلی و ارتباط قوی‌تر با صنعت ایفا کنند.

 زینی وند در بخش دیگری از پیام خود آورده است: در خصوص فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و سیاسی در دانشگاه‌ها مبنای عمل قانون است و قانون را باید چارچوب تشویق کننده و تقویت کننده فعالیت‌ها در نظر گرفت.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه دانشگاه از نهاد‌های مهم سرمایه اجتماعی به شمار می‌رود و اعتماد به دانشگاه باید جلب، حفظ و تقویت شود افزود: دانشگاه، پیوند دهنده تحولات جدید با بنیان‌های اصیل فرهنگی محسوب می‌شود و دانشجویان همواره در تحولات اجتماعی پیشتاز بوده اند.

او با تاکید بر اینکه برای دانشگاه توسعه یافته به شخصیت‌های توسعه یافته نیاز داریم تصریح کرد: ویژگی شخصیت‌های توسعه یافته این است که مخاطب خود را تحمل و با او گفتگو کند.

زینی وند خطاب به دانشجویان می‌نویسد: یکی از مواردی که باید دانشجویان به آن توجه کنند شناسایی استعدادها، توانایی‌ها و توانمندی‌ها و حرکت در راهی است که به دانش آموخته کارآفرین بینجامد. دانشجویان از ویژگی‌های جوان بودن، پر انرژی و متخصص بودن و روحیه مطالبه‌گری برخوردارند و با این ویژگی‌ها می‌توان در اشتغالزایی و کارآفرینی به شرط داشتن مهارت جهش ایجاد کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه دانشجویان نمادی از تحول گرایی، پیشرفت گرایی و کمال جویی جامعه هستند خطاب به مدیران تصریح کرد: مدیران باید از نقد منصفانه و سازنده جوانان دانشجو استقبال کنند.

۱۶ آذر۹۹

انتهای  پیام/ی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.