سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دام‌های قاچاق در قصرشیرین ممنوع الخروج شدند

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصر شیرین از کشف و ضبط ۱۱۷ راس دام قاچاق در نوار مرزی این شهرستان با هوشیاری ماموران هنگ مرزی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الله خدرویسی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصر شیرین گفت: قاچاقچیان قصد داشتند ۱۱۷ راس دام را به عراق صادر کنند، اما با رصد و هوشیاری نیرو‌های هنگ مرزی، موفق به این کار نشدند.

او افزود: این محموله قاچاق دام از سوی افراد سودجو در حال خروج از کشور بود که کشف و ضبط و در این رابطه برای تحقیقات بیشتر پرونده قضایی تشکیل شد.

خدرویسی با قدردانی از هوشیاری نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی بیان داشت: هیچگونه مماشاتی با قاچاقچیان و سودجویانی که موادغذایی مردم را هدف قرار داده اند، نمی‌شود، چون قاچاق، سیل ویرانگری برای اقتصاد کشور است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای ۲ بخش مرکزی و سومار با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

قاچاق دام ۲۴ درصد افزایش یافته است

سرهنگ جلیل سلطانی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه طی روز‌های گذشته از رشد ۲۴ درصدی کشفیات دام قاچاق طی ۷ ماه سپری شده از امسال خبر داد  و گفت: در این مدت ۳ هزار و ۵۷۹ راس دام و طیور از قاچاقچیان کشف شد، در حالی که کشفیات مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۸۹۴ راس بود.

او با بیان اینکه بیشترین دام‌های کشف شده در این مدت گوسفند ۲ هزار و ۵۴۲ راس، طیور ۹۳۳ قطعه و گاو ۱۰۱ راس بوده است، اظهار کرد: ارزش احشام قاچاق کشف شده بالغ بر ۶۱ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال  برآورده شده که از نظر ارزش ریالی نیز امسال نسبت به پارسال ۸ درصد رشد داشته ایم.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.