سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای شهر در جمع خبرنگاران:

شبهه در واگذاری هزار ملک شهرداری به غیر/ یارانه ندادن به حمل و نقل عمومی مشکوک است

هاشمی گفت: یک‌هزار ملک واگذار شده شهرداری شبهه دارد که ۴۰۰ مورد آن پس گرفته شده و تکلیف ۶۰۰ مورد دیگر مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پایان دویست و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: در جلسه هم‌اندیشی امروز صبح با مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر، در خصوص اجرای طرح‌ها و لوایح که به تصویب شورای شهر رسیده بحث و گفتگو شد.

رئیس شورای شهر تهران به اشاره به گلایه برخی از اعضای شورا مبنی بر اینکه چرا طرح‌های مصوب شورای شهر توسط شهرداری اجرا نشده اظهار کرد: بر همین اساس از آقای مظاهریان معاون شهردار خواستم، گزارشی در این خصوص ارائه دهد.

وی با بیان اینکه تا امروز ۵۹۸ مصوبه شورای شهر به شهرداری ابلاغ شده، گفت: البته به خاطر اختلاف با هیأت تطبیق ۶ تا ۸ مورد آن هنوز ابلاغ و ارسال نشده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه شهرداری تقریباً همه لوایحی که خودش به شورا ارسال کرده، اجرا نموده اظهار کرد: طرح‌ها در اجرا دچار نقص است که برخی ۲۰ درصد و برخی تا ۹۰ درصد اجرایی شده است، که بر همین اساس درخواست کردیم گزارش دقیقی برای ما ارسال کنند.

رئیس شورای شهر تهران تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس را نتیجه نگاه تقلیل‌گرایانه به شورا عنوان و تاکید کرد: برهمین اساس امروز بیانیه‌ای در این راستا داشتیم که به امضای همه اعضای شورای شهر رسید و لازم است که جلساتی نیز با شورای نگهبان در این راستا داشته باشیم.

هاشمی افزود: ما از شورای عالی استان‌ها نیز در این زمینه گلایه داریم چرا که آنطور که باید حساسیت ویژه به این مسئله نداشتند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این اقدام مجلس درست نیست گفت: این مصوبه به نوعی نام شورا را از قوانین حذف کرده و این مسأله درگیری درون‌گروهی شورا و دولت را افزایش می‌دهد.

هاشمی با اشاره به مصوبات امروز شورای شهر گفت: انتخاب افرادی برای نظارت بر سهام شهروند و همشهری، موضوع بحران در گورستان‌های تاریخی تهران از دستورجلسه‌های امروز بود که بخشی از این موضوع به جلسه بعدی موکول شد.

وی در ادامه به موضوع حمایت از حمل و نقل عمومی پرداخت واظهار کرد: حمایت از گسترش حمل و نقل عمومی در شهر‌های بزرگ و افزایش تجهیزات مربوط به آن اقدامی عدالت‌محور و به نوعی حمایت از قشر مستضعف است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان کمک از دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی درخواست شده گفت: متأسفانه تنها ۱۷۵۰ میلیارد تومان آن تصویب شده است.

وی با اشاره به بودجه ۶۰ میلیارد تومانی برای تأمین واگن گفت: با آن بودجه حتی نمی‌توان یک قطار مترو هم درنظر گرفت.

هاشمی با تاکید بر اینکه در دولت عدم حمایت جدی از حمل و نقل عمومی وجود دارد گفت: در شرایطی که دولت به سوخت یارانه می‌دهد، ولی به حمل و نقل عمومی نمی‌دهد و به نظرم این قضیه مشکوک است و خبرنگاران باید آن را بررسی کنند.

رئیس شورای شهر تهران توضیح وضعیت املاک واگذارشده شهرداری به غیر گفت: از نظر من شهرداری هر ملکی را که به هر جا واگذار می‌کند، باید مصوبه شورای شهر داشته باشد و هر ملک واگذارشده بدون مصوبه غیرقانونی است.

هاشمی با بیان اینکه برخی از این املاک دراختیار ارگان‌ها و نهاد‌ها داده می‌شود اظهار کرد: در این زمینه چشم پوشی‌هایی صورت می‌گیرد، ولی یک‌هزار مورد از املاک واگذار شده دچار شبهه است که آقای حناچی اعلام کرده ۴۰۰ مورد آن‌ها را پس گرفته و تکلیف ۶۰۰ مورد دیگر مشخص نیست و شهردار باید سریع‌تر گزارشی در این زمینه ارائه دهد.

بیشتر بخوانید

گزارش توکلی اعضای شورای شهر را از تخلف مبرا کرد/ شهرداری باید با متخلفان برخورد کند

لزوم حمایت دولت از شهرداری و پرداخت مطالبات شهرداری تهران

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
اتوبوس = كرونا
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
اره