سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالاری در تذکر پیش از دستور مطرح کرد:

رویکرد‌های میراث فرهنگی مانع تامین ایمنی در بافت تاریخی منطقه ۱۲

عضو شورای شهر گفت: به خاطر رویکرد‌های وزارت میراث فرهنگی، شهرداری نمی‌تواند سقف‌های در حال ریزش بازارچه ها، سرا‌ها و تیمچه‌ها را ایمن‌سازی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران ایراد کرد، ضمن گرامیداشت روز دانشجو، گفت: سکوت این روز‌های جنبش‌های دانشجویی به عنوان چشمان تیزبین جامعه نگران کننده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات شهروندان در محدوده شهرداری منطقه ۱۲ اظهار کرد: از جمله این مشکلات عدم نوسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده است که با بافت‌های تاریخی عجین شده است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که صرفا یک طرح جامع و طرح تفصیلی یکپارچه برای کل مناطق شهر تهران تدوین و عملیاتی شده است، متاسفانه مردم و ساکنان این منطقه با مشکلات متعددی برای نوسازی املاک خود مواجه هستند.

سالاری با بیان اینکه بافت‌های فرسوده منطقه ۱۲ به دلیل در هم تنیدگی با بنا‌های تاریخی و میراثی امکان نوسازی ندارند، اظهار کرد: طبق طرح تفصیلی شهر تهران، تامین پارکینگ برای صدور پروانه الزامی است.

وی با بیان اینکه از طرفی دیگر انتقال حق توسعه هنوز در شهر تهران عملیاتی نشده اظهار کرد: در این شرایط نمی‌بتوان حقوق مکتسبه املاکی که در حریم و مجاورت بنا‌های تاریخی قرار گرفته اند را در جای دیگری از شهر تامین کرد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نبود ایمنی در ساختمان‌های عمومی و پاساژ‌های قدیمی و فرسوده و بازار تهران اظهار کرد: مجموعه ۱۱۲ هکتاری بازار تهران به عنوان یک تهدید جدی در حوزه ایمنی محسوب می‌شود، که البته مدیریت شهری تهران و به ویژه سازمان آتش نشانی به وظایف خود تا حد زیادی عمل کرده است.

وی افزود:، اما بدلیل رویکرد‌های وزارت میراث فرهنگی، شهرداری عملا نمی‌تواند از طریق مالکان بناها، سقف‌های در حال ریزش بازارچه ها، سرا‌ها و تیمچه‌ها را ایمن‌سازی کند.

سالاری با بیان اینکه بخشی از این محدودیت‌ها به خاطر نبود قوانین مناسب از جمله قانون مالک و مستاجر است گفت: در این شرایط که نیازمند بازنگری در قوانین هستیم، شهرداری حتی امکان بهسازی محیطی و توسعه خدمات زیرسطحی را نیز ندارد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه منطقه ۱۲ در احیا و نوسازی بافت‌ها و بنا‌های فرسوده و ناایمن قفل شده است گفت: حتی نمی‌توان برای یک پرونده در این منطقه تصمیم گیری کرد.

سالاری در پایان اظهار کرد: از شهرداری تهران خواستارم که یک نسخه انتقال حق توسعه (TDR) را تا حدی که در اختیار شورای شهر است برای تصویب به شورا بیاورد تا بصورت آزمایشی در خصوص این منطقه اجرایی شود و همچنین ظرف سه ماه آینده طرح تفصیلی ویژه منطقه ۱۲ را با توجه به ویژگی‌های این منطقه تهیه کند.

بیشتر بخوانید

فاجعه‌ای در راه است؛ سقف بازار آهنگران در شرف ریزش

جزئیات ارائه خدمات ایمنی به مالکان ساختمان‌های پایتخت

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.