سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت بیش از هزار سند مرتبط با وقف در کتابخانه ملی

مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از مرمت بیش از هزار سند مرتبط با وقف در این اداره‌کل خبر داد.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، محمد حدادی مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام خبرِ مرمت اسناد مربوط به وقف، گفت: بیش از هزار سند مرتبط با وقف در اداره‌کل مرمت و حفاظت این سازمان مرمت شده است که می‌توان به وقف اسناد مربوط به مساجد، حمام، مدرسه، وقف املاک و اراضی جهت امور خیریه و برگزاری تعزیه و مراسم مذهبی اشاره کرد.

وی افزود: در اداره‌کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تعداد بسیاری از اسناد و کتب تاریخی مرمت و حفاظت می‌شود و اسناد مربوط به وقف‌نامه‌ها از جمله سند‌های مرمت شده در این اداره کل است.

مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: وقف در اسلام به عنوان یک سنت حسنه مورد تایید است. از آن‌ها برای تامین منافع عمومی، برقراری آسایش، تامین اجتماعی، بهبود سطح زندگی، بازسازی و توسعه مساجد، مدارس و اماکن عمومی، گسترش سطح فرهنگ و آموزش علوم و معارف اسلامی و پیشبرد امور عام المنفعه استفاده شده است.

حدادی خاطرنشان کرد: از وقف‌نامه‌های مرمت شده رونوشتی از وقف‌نامه «مزرعه دهویه رستاق» و «شش باب دکان» واقع در شهرستان نیریز است که به دست بهادرخان حسن در تاریخ ۷۸۹ قمری وقف شده است. عواید آن برای مسجد جامع نیریز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.