سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطا خبر داد؛

بی توجهی برخی شهرداران مناطق به مصوبات کمیته نما

سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به بی توجهی برخی شهرداران مناطق به مصوبات کمیته نما انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران امروز (یکشنبه شانزدهم آذر ماه) در تذکر پیش از دستور خود در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران، با گرامیداشت یاد و خاطره سه تن از شهیدان قندچی، شریعت رضوی و بزرگ نیا که در مقابل استبداد پهلوی سینه سپر کردند و در صحن دانشکده فنی دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گفت: ایستادگی در مقابل کسانی که استقلال وطن را نمی‌خواهند، بهایی جز خون ندارد.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر «طراحی، پایش و اجرای نما‌های شهر تهران» گفت: با وجود توجه به کمیته‌هاى نما در سطوح عالى شهردارى، متاسفانه در یکی از مناطق شرقی شهرداری تهران، شهردار منطقه فرآیندی خارج از آنچه را که پیش‌بینی شده، قصد دارد تصویب و تأیید برخى پروژه‌ها را به کمیته نما تحمیل کند که کمیته نماى منطقه با آن‌ها مخالف است.

وی با بیان اینکه در این منطقه شهردار، فشار مى‌آورد تا پروژه نامناسب و بى‌هویتى در مجاورت یکی از میادین اصلی شهر اجرا شود، تصریح کرد: کمیته نما بر حسب نظر کارشناسى خود مخالفت کرده و بعد شهردار به دلیل مخالفت کمیته نما، یک ماه و نیم است که جلسات کمیته را تعطیل کرده است.


بیشتر بخوانید


عضو شورای شهر تهران تعطیلی جلسات کمیته نما را به خاطر استفاده آن از اختیارات خود برشمرد و گفت: گاهی اوقات اختلاف نظری پیش می‌آید که با بحث و گفت‌وگو حل می‌شود، اما گاهی منطقه‌ای نقش و جایگاه این کمیته را به عنوان مصوبه شورا نفی می‌کند که این امر پذیرفته نیست.

وی با تأکید بر اینکه در مصوبه شورا حدود اختیارات شهردار مشخص شده و شهردار منطقه باید آن را رعایت کند، گفت: شهردار منطقه نمی‌تواند مصوبه شورا را در عمل نقض کند.

اعطا با اشاره به اینکه کمیته نما در سطوح عالی شهرداری مورد توجه است، گفت: اینکه اگر کمیته نما با یک طرح بی‌هویت مخالفت می‌کند و شهردار منطقه جلسه کمیته را تعطیل می‌کند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه معاونت شهرسازی شهرداری تهران و شهردار تهران نسبت به این وضعیت حساسیت نشان دهند، تصریح کرد: در این اواخر برخی از شهرداران مناطق توجه کافی ندارند تا مصوبات شورا را کم اثر نکنند و طبیعتاً اگر این موارد با تذکر حل و‌ فصل نشود، به شکل دیگری پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.