سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح بیش از هزار واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت/ خانواده‌های یک معلول خانه دار شدند

قبادی دانا گفت: هزار و ۹۴۳ واحد امروز در ۳۰ استان افتتاح می‌شود، هزار و ۲۰۹ واحد برای خانوار دارای یک فرد معلول و زنان سرپرست خانوار است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم واگذاری ۱۹۴۳ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان بهزیستی کمک به تهیه مسکن برای مددجویان تحت پوشش است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی ۱۳۰ هزار واحد برای جامعه هدف تسهیل گری شده است، افزود: از این تعداد ۱۰۴ هزار واحد برای افراد دارای معلولیت بوده است.

قبادی دانا تصریح کرد: مقام معظم رهبری همزمان با روز افراد دارای معلولیت فرمودند مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط بهزیستی نیست بلکه تمامی دستگاه‌های دولتی، مردم و نهاد‌های حاکمیت باید پای کار باشند که تجلی صحبت‌های رهبری در موضوع کمک به معلولان در حوزه مسکن نشان داده می‌شود، در سال ۹۴، ۵ مجموعه مختلف در سطح کشور برای مسکن مددجویان به بهزیستی همکاری کردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بنیاد مسکن، سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن ساز پروژه ساخت مسکن برای خانوار دو معلول و بیشتر را آغاز کردند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۴ هزار خانوار احصاء شدند، اضافه کرد: ۹ هزار و ۲۰۰ مسکن واگذار شد و ۴ هزار و ۴۵۰ خانوار در دست ساخت قرار دارد همچنین ۷۰۰ واحد امروز هم در حال افتتاح است.

قبادی دانا با اشاره به اینکه هزار و ۹۴۳ واحد امروز در ۳۰ استان افتتاح می‌شود، گفت: هزار و ۲۰۹ واحد برای خانوار دارای یک فرد معلول و زنان سرپرست خانوار است و ۷۳۴ واحد مختص خانواده‌های دو معلول و بیشتر هستند.

همکاری دستگاه‌های حاکمیتی برای تامین مسکن مددجویان

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: واحد‌های مورد نظر ۷۵ متر مربع است و در ساخت این واحد‌ها همکاری نزدیکی با ستاد اجرایی فرمان  امام در حوزه‌های مختلف برای ساخت مسکن داشتیم.

وی افزود:در همین راستا برای خانوار‌های دارای دو معلول و بیشتر در حوزه مسکن شهری ۱۴۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۸۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض از طریق بنیاد مسکن روستایی تامین می‌شود.

قبادی دانا ادامه داد: همچنین در راستای تامین مسکن محرومان مبلغ ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان از طریق بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام کمک کرده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات ما در تامین مسکن محرومان تامین زمین برای ساخت مسکن است، گفت: بنیاد مسکن در تامین زمین برای تهیه مسکن در حوزه مسکن شهری در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و روستا‌ها مسئولیت تامین زمین را برعهده دارد و مشکل اصلی ما تامین زمین برای تهیه مسکن برای مددجویانی است که در شهر‌های بیش از ۲۰ هزار نفر هستند.

وی با بیان اینکه ۹۴ هزار واحد مسکونی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون برای مددجویان ساخته شده است، اضافه کرد: ۷۵ هزار واحد از این واحد‌ها برای افراد و خانوارهای دارای فرد دارای معلولیت بوده است.

آغاز پویش سقف همدلی برای تکمیل ۳۴ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی

قبادی دانا تصریح کرد: یک نهضت و پویشی در حال آغاز است برای تکمیل ۳۴ هزار واحد مسکونی که در حال حاضر در دست احداث برای خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی است. این واحد‌های مسکونی بین ۳۰ تا ۹۰ درصد عملیات اجرایی‌شان شروع شده است و نیاز است که افراد و خیرین کمک کنند تا این مسکن‌های در حال ساخت را تکمیل کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: از همین‌رو در قالب پویش سقف همدلی این اقدام در حال انجام است و خیرین می‌توانند تصاویر این منازل مسکونی را که روی سامانه قرارداده شده است ملاحظه کنند و به صورت مستقیم به مدجویانی که مسکن آن‌ها نیمه کاره مانده است ارتباط گیرند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی تمام تلاش خود را مصروف به این کرده است که علاوه بر کمک گرفتن از دستگاه‌های انقلابی و حاکمیتی و از کمک خیرین نیز استفاده کند تا با کمک و همدلی همه دستگاه‌ها این به هدف نهایی برسد.

۱۶۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی پشت نوبت دریافت مسکن

قبادی دانا با بیان اینکه ۱۶۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی همچنان پشت نوبت دریافت مسکن هستند و هنوز نتوانستیم اقدامی برای آن‌ها انجام دهیم، افزود: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا این افراد نیز بتوانند منزل در یافت کنند البته جهش خوبی صورت گرفته و در حوزه مسکن در دو ساله اخیر حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی تکمیل شده و همچنین عملیات ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید

احداث ۱۳۰ هزار واحد مسکونی برای معلولان

ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی برکت برای خانواده‌های دارای دو معلول

جزئیات پرداخت تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.