سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تعیین تکلیف برگزاری آزمون‌های دانش آموزان/ امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری است

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش درخصوص نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان توضیحاتی را ارائه کرد.

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری آزمون‌های دانش آموزان، اظهار کرد: در هر شرایطی برگزاری امتحانات داخلی دانش آموزان طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش بر عهده مدرسه است.

او ادامه داد: امسال با توجه به شرایط کرونایی برگزاری آزمون حضوری یا غیرحضوری برای امتحانات بستگی به شرایط منطقه‌ای که مدرسه در آن واقع شده است، دارد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش تصریح کرد: شورای مدرسه می‌تواند طبق شرایط امکان برگزاری آزمون حضوری یا غیرحضوری از طریق شبکه شاد یا سایر بستر‌های آموزش مجازی را داشته باشد.

ساکی بیان کرد: برای آزمون پایه نهم امتحانات نیمسال اول داخلی است و امتحانات پایان سال به طور حضوری و نهایی خواهد بود.

او اظهار کرد: برگزاری آزمون پایه‌های دوازدهم و نهم برای پایان سال در خرداد ماه خواهد بود که زمان دقیق آزمون بستگی به شرایط عمومی کشور از نظر شیوع ویروس  کرونا دارد.

ساکی با اشاره به روند برگزاری آزمون بزرگسالان، گفت: حدود ٧۶ هزار و ٧٠٠ نفر در دی ماه آزمون حضوری خواهند داشت. تفاوت در آزمون دی با خرداد در این است که دانش آموزان در همه دروس شرکت نمی‌کنند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش تصریح کرد: زمان برگزاری آزمون‌های داخلی طبق آیین نامه از اول تا پایان دی ماه است و آزمون حضوری بزرگسالان هم از ١۵ دی ماه خواهد بود که اجرای برنامه آزمون حضوری منوط به صدور مجوز ستاد کروناست و هنوز تعیین تکلیف نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Mobina
۲۲:۵۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
یعنی بدبخت تر از نهم ها پیدا نمیشه
سجاد
۰۰:۴۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
الان دو هفته دیگر به امتحانات دی ماه باقی نمانده است و کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد اگر آموزش حضوری موجب شیوع کرونا بین دانش آموزان می شود پس قطعا امتحان حضوری هم باعث شیوع هر چه بیشتر کرونا خواهد شد و امتحانات نوبت اول به غیر از پایه دوازدهم که در کنکور سرنوشت ساز است در بقیه مقاطع تحصیلی باید غیرحضوری باشد تا شاهد فوت دانش آموزان به علت کرونا نباشیم.در اردیبهشت کشور روزانه ۷۰ نفر فوتی میداد آن زمان امتحانات خرداد فقط در پایه های نهم و دوازدهم حضوری شد الان که وضعیت خیلی بدتر از اردیبهشت است و کشور روزانه ۴۲۰ نفر فوتی می‌دهد باید امتحانات غیرحضوری برگزار شود مگر اینکه ستاد ملی کرونا بخواهد با تمام توان به جنگ با کادر درمانی بپردازد و باعث خستگی هرچه بیشتر این عزیزان زحمتکش شود.
یاسین
۱۴:۵۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
سلام ببخشید امتحانات نوبت اول دوازدهم نهایی نیست و داخلیه .پس وقتی که تاثیری در ایندمون نداره باید غیر حضوری باشه .ولی نوبت دوم که امتحان نهایی 30 درصد تاثیر مثبت تو کنکور داره در هر شرایطی باید حضوری برگزار بشه .ممنون.
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
سه ماه پایانی سال بسیار باید از عدم انتشار کرونا مراقبت شود و یکبار در اردیبهشن و خرداد به علت عادی انگاری موجب موج سنگین سوم کرونا شد پس به هیچ وجه نباید با جان و سلامت مردم بازی کرد و امتحانات بصورت مجازی باشد هیچ اتفاقی نمی افتد
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
بابا بیخیال امتحان
کنکوری
۱۴:۴۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
بابا بیخیال امتحان، همه این امتحانات به کنکور ختم میشه.
یه فکری به حال سهمیه های کنکور بکنید که بدترین ضربه اونجا به بچه زده میشه. از باشگاه خبرنگاران عاجزانه خواهش میکنیم که پیگیر این مسئله باشن از همین روزا...
سال گذشته قرار بود سهمیه ها حذف بشن اما موکولش کردن به امسال، امسال هم اگه کسی پیگیری نکنه یه عده دیگه بدبخت میشن و یه عده آماده خور بی سواد میرن دانشگاه!
فیروز اسیابان
۱۴:۰۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
از مسولین خواهش دارم ازمون های متوسطه اول و دوم را چه نوبت نخست و چه نوبت دوم حضوری برگزار کنند
محمد
۱۸:۰۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
حالت خوبه؟!
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
وقتی وضعیت برای آموزش حضوری فراهم نیست اونوقت امتحان...
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
بازی با جان بچه ها و معلمین