سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روز دانشجو نماد استکبار ستیزی است

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: روز دانشجو نماد استکبار ستیزی و استعمار ستیزی این قشر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آقای محمدی فر, رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان به مناسبت ۱۶ آذر ماه، روز دانشجو گفت: روز دانشجو نماد مبارزات استکبارستیزی، استعمارستیزی قشر دانشجو و در مقابل حرکت مستبدانه‌ای رژیم ستمشاهی که در دهه ۳۰ شمسی در دانشگاه تهران است و سال هاست که به عنوان یک حرکت جدی در جنبش دانشجوبی این کشور مورد توجه قرار گرفته است.

او یاد آور شد: این حرکتی که دانشجویان انجام دادند همواره در تاریخ به عنوان نماد مهم در تفکرات دانشجویی و همچنین به عنوان یک مرجع نشان دهنده این است که دانشجویان همواره نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی نقش آفرین بوده اند.

۱۶ آذر در کشورمان روز دانشجو نامگذاری شده؛ در واقع این روز، به یاد ۳ دانشجویی است که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا با شاه پهلوی ، چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲،به دست عمال رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند.

پس از اعتراض دانشجویان به سفر نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکابه ایران، سربازان و نیروهای ویژه رژیم پهلوی پس از هجوم به دانشگاه، به کلاسهای درس حمله کرده و صدها دانشجو را بازداشت و زخمی کردند. نیروهای امنیتی با شلیک به دانشجویان در دانشکده فنی،  سه دانشجوی این دانشکده به نام های احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا را به شهادت رساندند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان در ادامه تاکید کرد : دانشجویان باید به عنوان یک سفیر سلامت سعی کنند روحیه امید را در جامعه تزریق کنند.

محمدی همچنین با اشاره به محدودیت‌های کرونایی و شیوه تحصیل دانشجویان ابراز داشت: در حال حاضرهمه کلاس‌های دانشگاه به شکل مجازی و برخط  برگزار می‌شود.

او افزود: در این شرایط آموزش باید به شکل غیرحضوری تداوم داشته باشد و تعطیلی معنایی ندارد.

هم اکنون حدود ۱۲ هزار دانشجو در ۳۱۰ رشته و گرایش در دانشگاه بوعلی سینا مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
روز دانشجو گرامی باد دخترم روزت مبارک