سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزگار کشاورزان هرمزگانی به رنگ بادمجان!

کاهش شدید قیمت بادمجان این روز‌ها باعث دغدغه و نگرانی کشاورزان هرمزگانی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حدود دو ماه از آغاز برداشت بادمجان در هرمزگان می‌گذرد و قیمت پایین این محصول باعث شده تا روزگار کشاورزان هرمزگانی همانند رنگ بادمجان تیره و تار شود.

طی روز‌های گذشته تصاویری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه برخی از کشاورزان هرمزگانی محصول بادمجان برداشت شده خود را به جای فروش در بازار به خوراک شتر تبدیل کرده اند.

به گفته کشاورزان این روز‌ها هر کیلوگرم بادمجان بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان از آن‌ها خریداری می‌شود و این در حالی است که قیمت این محصول در بازار بین ۵ تا ۶ هزار تومان است.

خرید بادمجان به قیمت هر کیلوگرم ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان با توجه به هزینه‌های انجام شده هیچ سودی برای کشاورزان ندارد و همین مسئله باعث شده تا دسترنج کشاورزان هرمزگانی این روز‌ها به خوراک دام و از جمله شتر تبدیل شود.

نبود نظارت هم سبب شده تا دلالان و واسطه‌ها محصولات کشاورزی را با قیمت بسیار پایین از کشاورزان خریداری کنند و با قیمت‌های بسیار بالا در بازار به فروش برسانند.

خرید توافقی بادمجان کیلویی ۵۰۰ تا ۸۰۰ تومان!

چند روز پس از انتشار تصاویر تبدیل شدن بادمجان‌های برداشت شده در هرمزگان به خوراک دام، حالا مسئولان سازمان تعاون روستایی هرمزگان از آغاز خرید توافقی بادمجان خبر داده اند.

به گفته اسدپور رئیس سازمان تعاون روستایی هرمزگان، هر کیلو بادمجان دلمه‌ای ۵۰۰ تومان و هر کیلو بادمجان قلمی نیز ۸۰۰ تومان در مزرعه از کشاورزان خریداری می‌شود و طی روز‌های گذشته هم حدود ۱۰۰ تن بادمجان از کشاورزان خریداری و به استان‌های مختلف کشور ارسال شده است.

اسدپور به توافق بین کشاورز و سازمان تعاون روستایی برای خرید بادمجان اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح، قیمت تمام شده و سپس هزینه انجام شده برآورد می‌شود و درصدی هم سود برای کشاورز درنظر گرفته خواهد شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان افزود: کشاورزان برای فروش محصول بادمجان می‌توانند به مراکز تعاون روستایی در شهرستان‌های محل سکونت خود مراجعه و سپس میزان بادمجان موجود و رقم فروش را اعلام کنند تا در گام بعدی کارشناسان جهت خرید اقدامات لازم را انجام دهند.

امسال در ۹ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان بادمجان کشت شده است.

برداشت این محصول نیز از آبان ماه آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.