سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده دشتستان:

بزرگ‌ترین چالش ما با وزارت نفت، پاسخگو نبودن این وزارتخانه است/ منشی پروازی در شرکت‌های نفتی بوشهر!

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین چالش ما با وزارت نفت، پاسخگو نبودن این وزارتخانه است و در ماه‌های پایانی دولت، نمی‌توان شرایط پاسخگویی حداکثری را فراهم کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در نشستی که به مناسبت روز دانشجو به میزبانی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان بوشهر تشکیل شد، با تسلیت شهادت دکتر فخری زاده دانشمند و همچنین گرامیداشت یاد شهید داریوش شاهینی خبرنگار دشتستانی صداوسیما به مناسبت پانزدهم آذر پانزدهمین سالگرد شهادت او، بیان کرد: هنوز بسیاری از خدمات شهید فخری زاده برای ملت ایران پوشیده مانده است و امیدوارم در آینده، خدمات این حاج قاسمِ عرصه‌ دانش برای مردم روشن شود.

او با تبریک روز دانشجو افزود: اگرچه در سال‌هایی در دهه ۷۰، عده‌ای در روز دانشجو شعار‌های آمریکا پسند می‌دادند، اما باید گفت که اساس و ماهیت روز دانشجو، مبارزه با سلطه، استکبار و آمریکا است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس، حداقل انتظار از دانشجویان را مطالبه گری خواند و ادامه داد: فلسفه گرامیداشت ۱۶ آذر، ریخته شدن خون دانشجویان ما در راه مبارزه با آمریکا است، بنابراین سردادن شعار‌هایی با مضامین مورد پسند آمریکا شایسته نیست و مایه تاسف است.

وزارت نفت پاسخگو باشد

رضایی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان با موضوع چالش‌های استان با وزارت نفت، گفت: بزرگ‌ترین چالش ما با وزارت نفت، پاسخگو نبودن این نهاد است و در ماه‌های پایانی دولت، نمی‌توان شرایط پاسخگویی حداکثری و استیضاح را فراهم کرد.

او، استان بوشهر را استانی سرشار از منابع گازی عنوان کرد که این موضوع پیامدهایی در حوزه‌های محیط زیست و مسئولیت‌های اجتماعی دارد و این وزارتخانه باید در قبال این مسائل پاسخگو باشد.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم دشتستان تاکید کرد: ما نیز با استفاده از ابزار قانونی و نظارتی در برابر بی عدالتی‌ها اقدام می‌کنیم.

رضایی افزود: مستنداتی در دست داریم که منشی یا تلفنچی را از استان‌های دیگر و به صورت پروازی جذب کرده‌اند. روش ما در برخورد با چنین مسائلی امر به معروف و استفاده از ابزار‌های قانونی است.

او عنوان کرد: بهبود شرایط محیط زیست، مسئولیت اجتماعی و... تنها  به دست یک نماینده حل نخواهد شد و باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص مساله نفوذ بیان کرد: رخنه‌های امنیتی، امنیت غذایی، امنیت اقتصادی، امنیت بورس و... یکی از دستور کار‌های کمیسیون امنیت ملی مجلس است. نفوذ از نوع فردی و شخصی و البته نفوذ جریانی، مساله‌ای است که باید نسبت به آن حساس بود.

کم‌تر از ۱۰ درصد شاغلان پارس جنوبی بومی هستند

رضایی، در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص دغدغه جوانان بومی استان برای اشتغال، گفت: شرایط اشتغال نیرو‌های بومی نسبت به دهه‌های گذشته شرایط بهتری پیدا کرده است، اما کافی نیست. امروز طرح‌های پارس جنوبی تقریباً تمام شده است و باید در زمان ساخت و بهره برداری فاز‌های مختلف آن مراقب می‌بودیم تا امروز فرودگاه عسلویه شلوغ نباشد.

او گفت: هم اکنون ۷۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در پارس جنوبی مشغول به کار هستند که طبق اظهارات مسئولین مربوط، نزدیک به ۲۰ درصد از آن‌ها را نیرو‌های بومی تشکیل می‌دهند، اما در پایشی که انجام داده‌ایم، این آمار کم‌تر از ۱۰ درصد برآورد می‌شود. امروز هم بسیار سخت است که فردی با ۱۵ سال سابقه را به خانه بفرستیم، اما با این حال نهایت تلاش خود را برای جذب نیرو‌های بومی و متخصص به کار بسته ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به پرسش یکی از دانشجویان پیرامون شایسته سالاری بیان کرد: در مسائل حکمرانی، هر چقدر بتوانیم شاخص‌های کیفی را به شاخص‌های کمی تبدیل کنیم، موفق‌تر خواهیم بود. به همین ترتیب نیز باید شاخص‌های شایسته سالاری را تعیین و آن را به موارد کمی تبدیل کنیم تا انتخاب افراد شایسته دقیق‌تر باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.