سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۶ آذر

بازار امروز در اکثر نماد‌ها مثبت آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز یکشنبه (۱۶ آذر ماه) بازار در اکثر نمادها مثبت و متعادل آغاز بکار کرد.

در گروه بانکی‌ها معاملات مثبت آغاز شده است. وتجارت در قیمت ۴۰۵ تومان رشد ۲ درصدی دارد. وبملت در قیمت ۵۶۲ تومان پیشروی ۲ درصدی را تجربه می‌کند. ونوین با رشد ۴ درصد در قیمت ۶۰۰ تومان قرار دارد.

برترین عرضه و تقاضا در نمادهای بورسی

برترین عرضه و تقاضا در نمادهای فرابورسی

خودرویی‌ها امروز معاملاتی پر تقاضا را تجربه می‌کنند.خودرو٬ خگستر٬خزامیا٬ خپارس٬ خمحرکه٬ ختوقا٬ ختور٬خکرمان٬خمهر٬ خشرق و ختراک نماد‌های مورد توجه گروه اند.

رشد ۶هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۴هزار واحد قرار گرفته است.

شستا، فولاد و خودرو بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های پاکشو، وتوس و شکر بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

نماد شستا در قیمت بالای ۳ هزار تومان با رشد بیش از ۴ درصد در حال داد و ستد است.

نماد خساپا در مرحله پیش گشایش در قیمت ۳۲۲ تومان با صف خرید بالای ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم روبروست.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۷هزار و ۸۶۹واحدی (۱.۹درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۸هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۱.۷درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۳۱۹ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۳۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های #شستا، #خودرو و #شپنا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های دی، وسپهر و بپیوند در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به چهار هزار و ۶۹۰میلیارد تومان رسید.

در گروه محصولات شیمیایی معاملات همسو با روند حاکم شده در کلیت بازار مثبت و پر تقاضا دنبال می‌شود:

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود سه هزار و ۶۵۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۸۲۵ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به حدود دو هزار و ۸۳۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید #چخزر، #خودکفا و #خگستر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام صنایع چوب خزر کاسپین بیش از ۳۲۵میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش گشان، فوکا و فاهواز در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۲۳۰میلیارد تومان (۳۴درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۶۸۵میلیارد تومان (۸۳درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۸۰نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۰نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است.

«محصولات غذایی و آشامیدنی» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای حدود ۳۸۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن بیش از ۳۴۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «هتل و رستوران» با فشار فروش ۱۲۵میلیارد تومانی همراه است.

 حدود ۳۴ درصد از چهار هزار و ۴۸۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع چهار هزار و ۳۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۰۲درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هشت هزار و ۸۶۵میلیارد تومان خواهد رسید.

نماد تاپیکو که در این روز‌ها در تیررس خریداران قرار دارد با افزایش ۱ درصدی قیمت در محدوده ۱۷۳۶ تومان در حال داد و ستد است.

پترول با پیشروی ۲ درصدی قیمت همراه است و در قیمت ۱۷۳۷ تومان داد و ستد می‌شود.

فارس رشد ۱ درصد دارد و در قیمت ۱۴۵۳ تومان قرار دارد.

بانکی‌ها نیز نسبتا مثبت معامله می‌شوند. وبملت٬ وتجارت٬ دی٬ وبصادر٬ وپارس و ونوین مثبت و متعادل اند. وپست٬ وکار و وسالت پر تقاضا معامله می‌شوند. وسینا با معاملاتی متعادل تک نماد منفی گروه است.

نماد خساپا با رشد ۵ درصد و در سقف قیمت روزانه ۳۲۲ تومان با صف خرید بیش از ۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون سهم بازگشایی شد.

صف خرید ۴۳ میلیونی خپارس/ همه‌ی ۲۷ میلیون حجم معاملاتی توسط حقیقی‌ها خریداری شده است

صف خرید شپنا و شتران هم عرضه و صف شبندر کم شد.

حقیقی‌ها حدود ۷۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۲۰هزار و ۴۱۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۸ درصد یعنی ۱۷هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۴ درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «هتل و رستوران» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد خودرو، شپنا و شستا لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به وتجارت،سمگا و وپاسار معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت ایران خودرو معادل ۱۱۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک تجارت با برتری ۷۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۹۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۵۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۸۰۰میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
چرا اونایی ک فروختن پولشون واریز نمیشه ??????? لطفا پیگیر شید