سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۱۸۴ طرح پژوهشی کشاورزی در استان کرمانشاه

در حال حاضر ۱۸۴ طرح پژوهشی کشاورزی در استان کرمانشاه در دست اجراست که از این تعداد ۵۴ پروژه استانی و ۱۳۰ پروژه ملی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خمیس آبادی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت : طرح‌های کشاورزی در زمینه‌های اصلاح و تهیه‌ی نهال و بذر، حفاظت خاک، اصلاح بذر چغندر قند، علوم دامی، گیاه پزشکی و جنگل و مرتع در دست اجراست.

او ارقام جدید معرفی شده برای کشت در این طرح‌های پژوهشی را شامل ۲۶ رقم از جمله بذر گندم آبی، جو، کلزا، افتابگردان، زیتون، چغندر قند و چغندر علوفه‌ای عنوان کرد و گفت : با توجه به افزایش میانگین عملکرد گندم در هکتار به مقدار یک تن و متوسط سطح زیرکشت گندم آبی برابر ۱۰۰ هزار هکتار، ارزش اقتصادی ارقام گندم معرفی شده ۴۲۰ میلیارد تومان در سال است.

او امنیت غذایی و افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش بهره وری آب، کاهش کاربرد سموم و کود‌های شیمیایی را از اهداف اجرای طرح‌های پژوهشی در بخش کشاورزی عنوان کرد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: در طرح‌های پژوهشی کشاورزی هر رقمی برای معرفی حدود ۸ تا ۱۰ سال زمان نیاز دارد که بعد از گذر از مراحل آزمایشگاهی، ایستگاه‌های تحقیقاتی، سایت‌های الگویی و کشت در مرکز تحقیقات و زمین‌های کشاورزان و انجام مقایسه‌های لازم برای کشت در سطح استان کرمانشاه و یا سایر استان‌ها معرفی می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.