سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران مطرح کرد؛

تهیه اقلام مصرفی مقابله با کرونا از تولید‌کنندگان داخلی

صفوی گفت: تمام اقلام مصرفی و حفاظتی که در مبارزه با کرونا استفاده می‌شود از تولید کنندگان داخل کشور خریداری و تامین می‌شود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین صفوی رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، در مراسم معارفه اعضای جدید هیات مدیره شرکت آوا پزشک، اظهار کرد: بسیار خرسندم که به لطف الهی در خدمت مجموعه‌ای هستم که از زمان‌های قدیم در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور فعال بوده و در حال خدمت رسانی به مردم کشور است.

صفوی افزود: تمام اقلام مصرفی و حفاظتی که در حال حاضر در مبارزه با کرونا استفاده می‌شود از تولید کنندگان داخل کشور خریداری و تامین می‌شود، همچنین تجهیزات سرمایه‌ای مانند دستگاه تنفس مصنوعی که در بخش‌های بیمارستانی و ICU برای بیماران مبتلا به کرونا استفاده می‌شود عموما از تولید کنندگان داخلی خریداری می‌شوند.

او ادامه داد: به یقین می‌گویم که اگر تولید تجهیزات سرمایه‌ای و مصرفی پزشکی در داخل کشور انجام نمی‌شد با کمبود‌های بسیار جدی مواجه می‌شدیم؛ به طور مثال زمانی که برای تولید دستگاه تنفس مصنوعی با کمبود جهانی مواجه شده بودیم و به کمپرسور و چند قطعه دیگر نیاز، داشتیم توانستیم از محل تولیدات داخل، این قطعات را با هزینه بسیار کم خریداری کنیم؛ بنابر این باید قدر تولید داخل را بدانیم و آن را توسعه دهیم.

او یاد آوری کرد: مجموعه آوا پزشک سال‌ها پیش توسط مرد خیر اندیشی به نام دکتر شیبانی تأسیس شد که تولید انواع سرنگ و سر سوزن و دیگر تجهیزات را بر عهد داشت و در زمان بحران کرونا با توجه به نیاز کشور و در راستای حمایت از بخش خصوصی توانست تولید انواع ماسک را نیز بر عهده گیرد.

رئیس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران با تأکید بر اهمیت ادامه فعالیت بر اساس قانون‌مداری هر چه بیشتر گفت: هیات امنای صرفه جویی ارزی تمام قد در اختیار این مجموعه تولیدی است تا بتواند کار‌ها را با سرعت و بر اساس وظایفی که قانون گذار تعیین کرده و از لحاظ شرعی وظیفه ما است انجام دهد.

او بیان کرد: تولید، وظیفه و ماموریت شرکت آوا پزشک است؛ بنابراین تمام انرژی مجموعه باید در این راستا باشد همچنین اگر خط تولیدی ظرفیت کمی دارد باید آن را اصلاح و اگر خط تولید خریداری شده تاکنون راه‌اندازی نشده، باید راه اندازی شود.

صفوی تصریح کرد: همچنین باید اقداماتی انجام، که تمام ظرفیت شرکت به کار بسته شود و تمام نیرو‌هایی که در این مجموعه هستند به صورت کامل فعال شوند؛ چرا که این مجموعه رزق و روزی تعداد زیادی از افراد را تامین می‌کند.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران بیان کرد: شرکت آوا پزشک نه تنها رقیب بخش خصوصی نیست، بلکه حامی آن بوده و ادامه فرآیند این شرکت نیز به نحوی خواهد بود که به هیچ عنوان آسیبی به بخش خصوصی نخواهد زد بلکه تکمیل کننده و همراه در حوزه تولید تجهیزات مصرفی است.


بیشتر بخوانید


گفتنی است، در این جلسه احد نور محمدی اصل، مسعود قنبری و حمزه جعفری به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت آوا پزشک معرفی شدند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.