سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت زمینه مناسب نقش ‌آفرینی دانشگاه ‌ها در توسعه اجتماعی و اقتصادی

رئیس دانشگاه شهید رستمی شیراز، گفت: مسیر توسعه پایدار در هر جامعه‌ از دانشگاه می‌گذرد و دانشجویان موتور محرکه برای دستیابی به تغییرات توسعه‌ای هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین محمدی رئیس دانشگاه شهید رستمی شیراز، با تبریک روز دانشجو، گفت: دانشجو یکی از عناصر کلیدی و پیشران جامعه برای دستیابی به توسعه‌ای متوازن و همه جانبه در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

او، با بیان اینکه دانشجو می تواند نقش بسزایی در رصد جامعه و رفع نیازهای آن در ابعاد مختلف و ارتقاء جایگاه ملی و بین‌المللی کشور داشته باشد، بیان کرد: در این زمینه اساتید با برقراری روابط ساختارمند و سازمان یافته با دانشجویان می‌توانند موجب ساماندهی دانشگاه‌ها براساس ساختار اجتماعی و فرهنگی جامعه شوند تا دانشجویان با برنامه ریزی مناسب پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

محمدی، تصریح کرد: اگر دانشجو به ضرورت ها و اقتضائات بر آمده از جامعه ملی، اسلامی و جهانی آگاه شده که با وارد شدن به دانشگاه و مواجه با ساختار اجتماعی ثانویه، دچار تضاد فرهنگی نمی شود زیرا  با شناخت خرده فرهنگ های قومی، بومی و دینی  به خود هویت می بخشند.

رئیس دانشگاه شهید رستمی شیراز، ادامه داد: در این صورت به یقین می توان گفت دانشجویان و اساتید در مراکز آموزش عالی مجهز به فهم عصری هستند به این معنا که از یک سو اطلاعات و محفوظات ذهنی بالایی داشته و از دیگر سو، قدرت تشخیص و توان تحلیل درست مسائل گوناگون عصر خود را دارند، از حساسیت اجتماعی برخوردار هستند و دانشجویان توانسته اند اصالت دانشجویی خود را معاصرت ببخشند.

او، افزود: آموزش عالی به دلیل ضریب تاثیر بسیار بالا در آگاهی بخشی و ارتقاء قابلیت‌های مورد نیاز افراد جامعه، ظرفیت لازم برای آغاز توسعه پایدار را دارد و هر کشوری که بخواهد در مدار توسعه پای بگذارد بدون شک باید این کار را از دانشگاه‌ها آغاز کند و دانشجویان به عنوان موتور توسعه در نوک پیکان این حرکت عظیم قرار دارند.

محمدی، اضافه کرد: اساس و بنیاد توسعه یافتگی بر تولید دانش و پژوهش استوار بوده و لازم است پژوهش و فناوری با هدف رسیدن به رفاه و استقلال واقعی جامعه در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.