سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشمندان پیش بینی کردند؛

وقوع یک فاجعه بزرگ اقلیمی برای آمریکا

دانشمندان هشدار دادند که طوفانی در ایالت کالیفرنیای آمریکا رخ خواهد داد که عواقب آن شدیدتر از زمین لرزه‌ها و آتش سوزی جنگل‌ها در سواحل غربی آمریکا خواهد بود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپونتیک، دانشمندان می‌گویند ممکن است در ایالت کالیفرنیای آمریکا از سه تا شش متر بارندگی رخ داده و بزرگترین شهر‌های کالیفرنیا زیر یک لایه پنج متری آب قرار بگیرند.

لوسی جونز، لرزه شناس گفت: "فاجعه بزرگی" قبلاً در زمستان ۱۸۶۱-۱۸۶۲ اتفاق افتاده بود. در نتیجه آن تعداد بی سابقه‌ای از مردم جان خود را از دست داده وخرابی‌های زیادی به بار آمده بود.

دانیل سوین، متخصص اقلیم شناس هم معتقد است که این فاجعه می‌تواند تکرار شود. انتظار می‌رود تعداد قربانیان زیاد بوده و حداقل یک و نیم میلیون نفر از ساکنان کالیفرنیا مجبور به ترک خانه هایشان شوند.

جونز و سوین تأکید کردند که وقوع ابر طوفان اجتناب ناپذیر است. آن‌ها در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که طی ۱۸۰۰ سال گذشته، ایالت کالیفرنیا حداقل از شش سیل جان سالم به در برده که ابعاد آن‌ها بزرگتر و گسترده‌تر از فاجعه طبیعی سال‌های ۱۸۶۲-۱۸۶۱ بوده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.