او با بیان این که کشورهای پیشرفته جهان منابع انسانی و مالی فراوانی را به منظور انجام پژوهشهای علمی در اختیار دانشگاهها و نهاد تعلیم و تربیت و موسسات پژوهشی قرار میدهند، افزود: امروز به جرأت میتوان گفت که پیشرفتهای اقتصادی و فن آوریهای نوین زاییده پژوهشهای گسترده علمی هستند.
پورداود با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در زمینه گسترش فرهنگ پژوهش، راهکارهای متعددی را در قالب تأسیس مراکز پژوهشی طرحها و برنامههایی را در سطح معلمان و دانش آموزان به اجرا در آورده است، ابراز داشت: تأسیس پژوهشکدههای آموزش و پرورش درجهت حمایت از امر پژوهش و تربیت مربیان پژوهشگر آزموده و شایسته، طرح معلم پژوهنده به منظور ترغیب به حل مسائل آموزشی و تربیتی از طریق پژوهش در عمل، ایجاد پژوهش سراهای دانش آموزی با هدف به وجود آوردن شرایط و امکاناتی که خلاقیتهای و ارتقای دانش و توانایی دانش آموزان را فراهم نماید، ایجاد واحدهای درسی در دبیرستانها با عنوان مطالعات پژوهشی، مسابقات انشاء و مقالهنویسی و جشنواره جابربن حیان و خوارزمی به تربیت در دورههای ابتدایی و متوسطه از جمله این راهکارها و برنامهها بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در استان همدان به پژوهش برای کاربست آن در مسائل تعلیم و تربیت اهتمام ویژهای شده است و در خصوص همکاران و دانش آموزان پژوهشهای قابل اتکایی جهت طرح در استان و کشور انجام شده که رتبههای برتر کشوری گویای این مهم است.
انتهای پیام/ج