سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جولان پسماند‌های بهداشتی در شهر سورک + فیلم

با وجود هشدار‌های مکرر محیط زیست، تپه ایجاد شده از پسماند‌های بهداشتی و دارویی در شهر سورک هنوز جمع آوری نشده است.

سید محمود هادیان رئیس محیط زیست شهرستان میاندورود در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، شهرداری موظف به ساماندهی، جمع آوری و دفع اصولی پسماند‌ها در حوزه شهری است، اما متاسفانه چند ماه گذشته شاهد ایجاد تپه‌ای از زباله‌های خانگی و پسماند‌های پزشکی و دارویی در سه راه میدان کشاورز شهر سورک هستیم.

او با بیان اینکه در بین انبوه زباله‌های ریخته شده در این منطقه، زباله‌های بهداشتی، شیشه‌های دارو و پسماند‌های پزشکی نیز به چشم می‌خورد، ادامه داد: دو هفته قبل با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از مکان دپوی زباله‌ها بازدید کردیم و مسئولان شهرداری قول دادند این پسماند‌های پزشکی را جمع آوری کنند، اما هنوز اقدامی برای جمع آوری آن انجام نشده است.

هادیان گفت: حفاظت محیط زیست به منظور صیانت از حقوق شهروندان و حفظ بهداشت عمومی برای حل این معضل تاکنون دوبار اخطار کتبی با رونوشتی به فرمانداری میاندورود ارسال کرده و در آخرین اقدام نیز به شهرداری سورک ۷۲ ساعت مهلت داده است تا این تپه ایجاد شده از زباله‌ها را جمع آوری کند.


بیشتر بخوانید


رئیس محیط زیست شهرستان میاندورود گفت: جای تاسف دارد که مسئولین شهری با وجود تاکید ماده ۱۳ قانون پسماند مبنی بر عدم مخلوط کردن پسماند‌های دارویی با سایر پسماند‌ها و عدم و تخلیه و پخش آن‌ها در محیط، این آلودگی را در حجم وسیعی می‌بینند و واکنش نشان نمی‌دهند.

هادیان با بیان اینکه هنوز فرد یا دستگاهی که این زباله‌های بهداشتی را در این مکان شهری تخلیه کرده مشخص نشده است، گفت: در حاشیه مکان دپو زباله‌ها باغات مرکبات منطقه و رودخانه وجود دارد و شیرابه‌های این زباله‌ها محیط طبیعی را نیز آلوده کرده است.

او افزود: اداره حفاظت محیط زیست به زودی از طریق مراجع قضایی نسبت به معرفی افراد خاطی اقدام خواهد کرد.

مبدا نامعلوم زباله ها

انوری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندورود نیز گفت: این حجم زباله‌های بهداشتی مربوط به شهرستان میاندورود نیست و از جایی دیگری به این نقطه منتقل شده است.

او افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای جمع آوری و انتقال زباله‌های تولیدی در مراکز درمانی خود با یک شرکت خصوصی قرارداد بسته است که زباله ها را به طور مرتب جمع آوری و منتقل می‌کنند.

پیگیری‌ها نتیجه داد

کاظم امجدی رئیس شورای اسلامی شهر سورک با بیان اینکه جمع آوری این زباله‌ها آغاز شده است، گفت: با توجه به فضای باز منطقه امکان دارد هر شخصی زباله‌ها را در آنجا تخلیه کرده باشد.

امجدی با بیان اینکه شهرداری سورک برای دفعات متعدد، محوطه جنب میدان کشاورز را از زباله و نخاله‌ها پاکسازی کرده است، گفت: متاسفانه برخی‌ها دوباره زباله و نخاله‌های ساختمانی خود را در این مکان تخلیه می‌کنند که منجر به صدور اخطاریه از سوی محیط زیست شده است.

او با رد نظر مسئولان شبکه بهداشت میاندورود که گفته بودند زباله‌های بهداشتی تخلیه شده در این مکان مربوط به شهرستان میاندورود نیست، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی محل تخلیه زباله و فاصله شهرستان‌های اطراف با این مکان، امکان انتقال زباله‌های بهداشتی از مراکز بهداشتی شهرستان‌های دیگر به این منطقه دور از ذهن است.




انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.