سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

تصمیم‌گیری درباره ادامه محدودیت‌های تهران آخر هفته انجام می‌شود

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران از بررسی وضعیت تهران و تصمیم‌گیری درباره ادامه محدودیت‌ها در آخر هفته جاری خبر داد.

نادر توکلی، معاون درمان ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان آمادگی تهران برای کمتر شدن محدودیت ها اظهار کرد: بر اساس گزارش ستاد ملی مبارزه با کرونا، استان تهران به جز پیشوا از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر موقعیت داده است.

 معاون درمان ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران افزود: با ورود هر استان به وضعیت نارنجی، عملا محدودیت ها نسبت به وضعیت قرمز متفاوت می شود. در تهران وضعیت از قرمز به نارنجی تغییر کرده است و به همین دلیل محدودیت‌ها کاهش خواهد یافت.

توکلی با بیان اینکه با کاهش محدودیت‌ ها، اصناف دامنه فعالیتشان گسترده تر می شود، گفت: امیدواریم که شرایط موجود در تهران حفظ شود و با برداشته شدن محدودیت ها شاهد شیوع مجدد کرونا نباشیم.

 معاون درمان ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران ادامه داد: محدودیت ها در شرایط فعلی وارد فاز نارنجی شده و بر این اساس اعمال می شود.

او درباره میزان شکننده بودن شرایط تهران نیز تصریح کرد: میزان مراجعه کننده مبتلا به کرونا به مراکز درمانی اندکی رو به کاهش است، با این وجود تصمیمی که به ما ابلاغ شده، مبنی بر  کمتر شدن محدودیت ها بوده است. 

توکلی بیان کرد: بررسی وضعیت تهران و تصمیم‌گیری درباره ادامه محدودیت‌ها، آخر هفته جاری انجام می‌شود. 

شرایط تهران هنوز ناپایدار است

گفتنی است، علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در پایتخت با اشاره به تغییر وضعیت تهران در روز‌های کرونا اظهار کرد:  خوشبختانه آمار حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است. شرایط تهران هنوز شکننده و ناپایدار است و بازگشایی‌های شتابزده می‌تواند باعث افزایش شیوع بیماری و تکرار تجربه تلخ اردیبهشت شود.

او افزود: باید توجه داشت که برخی از محدودیت‌ها مثل حضور حداکثر ۵۰ درصد کارکنان، تعطیلی برخی مشاغل گروه سه و چهار، عدم اجرای مراسم و برنامه‌های تجمعی آیینی کماکان پابرجاست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.