سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تست رایگان کرونا تنها با تائید پزشک انجام می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: محدودیتی برای گرفتن تست کرونا در استان زنجان وجود ندارد، اما برای انجام این کار هم مانند دیگر آزمایش‌ها تائید پزشک الزامی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، دکتر صائینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: اینکه گفته می‌شود میزان دقت تست سریع کرونا بیش از دیگر روش‌ها است، درست نیست چرا که هر کدام از روش‌ها دقت خاص خود را دارند.

او افزود: مسئولین مربوطه درصدد آن هستند  که با انجام تست بیشتر کرونا بیماران بیشتری را شناسایی کنند و هر میزان تست این نوع بیماری  که در زنجان انجام شود، به همان میزان کیت تشخیص سریع کرونا نیز شارژ خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: آموزش، یادآوری همراه با اطلاع‌رسانی قوی به طور قطع تاثیرات مثبتی در کنترل و کاهش این بیماری به همراه دارد چرا که باید بار‌ها خطرات این بیماری را به مردم بیان کرد و در واقع باور آن ها را اصلاح کرد، چرا که اگر بدانند سلامتی شان به طور جدی در خطر است از حضور در مراسم‌های عروسی، عزا و دورهمی ها خودداری می‌کنند.

او گفت: همکاری سایر دستگاه‌های متولی امر برای نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی اصناف و جلوگیری از برگزاری مراسم مختلف اهمیت بسزایی دارد و این مهم بایستی تا کنترل و مدیریت بیماری تداوم داشته باشد.

صائینی ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح "شهید قاسم سلیمانی" و همکاری دستگاه‌های متولی امر بتوان اقدامات خوبی را در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا در استان زنجان انجام داد.


منبع ایرنا
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.