سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میوه‌هایی که پوست مردم قم را کنده اند

قیمت میوه در قم در روز‌های اخیر سر به فلک گذاشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، امروزه وضعیت بازار میوه قم به شکلی است که اگر از پارسال وارد بازار نشده باشید بی گمان به یاد سکانس‌های جالب سریال اصحاف کهف می‌افتید.

سال پیش همین موقع قیمت نارنگی و خیار و پرتقال تقریبا یک سوم قیمت فعلی بود، ولی امروز این قیمت‌ها به شکلی است که بسیاری از پدران را نزد فرزندانشان شرمنده کرده است.

اکبر اسدی از مردم قم می گوید: واقعا قیمت میوه‌های قم به شکلی است که اصلا باور نمی‌کنیم. قیمت ناول در بازار ۲۰ هزار تومان است. مگر می‌شود باور کرد که باید برای خرید میوه ناول ۲۰ هزار تومان پول بدهیم؟

او افزود: پارسال  با همین ۲۰ هزار تومان آن هم در شرایط گرانی حداقل سه کیلو میوه می‌شد خرید؛ میوه‌های زمستانی قیمت کمتری داشتند، چون وفور میوه در بازار باعث می‌شد که بتوانیم حداقل در فضل زمستان میوه‌های ویتامین ث دار تهیه کنیم، ولی امسال تصور آن هم سخت است.

خدیجه امانی هم دیگر شهروند قمی گفت: قیمت میوه به خصوص میوه‌های پرخرید مثل پرتقال و نارنگی و خیار به حدی گران شده است که دیگر نمی‌توان آن‌ها را خرید.

او ادامه داد: دیشب برای خرید به خیابان رفتم، ولی با یاس به خانه برگشتم؛ قیمت یک کیلو نان شیرینی ۵۰ هزار تومان بود که از خرید منصرف شدم و به فرزندانم گفتم که میوه بخریم. به میوه فروشی کنار قنادی رفتم و آنجا از درد قیمت‌ها سرگیجه گرفتم. واقعا مگر می‌توان باور کرد که دو کیلو پرتقال ۵۰ هزار تومان باشد؟

او اظهارکرد: امسال که می‌گفتند میوه به عراق صادر نمی‌شود و خداروشکر از جنس محصولات هم مشخص است که هم پر آب اند و خوش محصول. دیگر چرا باید این همه میوه گران باشد؟ یک کیلو موز نزدیک ۳۰ هزار تومان است. یعنی می‌شود گفت که با مزد یک روز کارگر فقط می‌توان چند کیلو میوه خرید.

در روز‌های گذشته قیمت بالای میوه در قم فشار بسیار بالایی روی اقشار ضعیف جامعه ایجاد کرده است، در روز‌هایی که کشور از جهات مختلف تحت فشار است باید تلاش کرد با حسن مدیریت در مواجهه با رانت ها، صادرات بی دلیل و بدون ملاحظه ،مبارزه با احتکار  مردم را در گذران زندگی در این شرایط خاص تحریمی کمک کرد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انصاری
۲۳:۲۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
سلام.چرا فقط قم،زنجان هم کم از قم نداره.از کار ک بیکار شدیم ب بهانه بوجه کم،با صدقه این و اون روز شب میکنیم ،شما بگید چطور سرم و پیش همسرم بالا ببرم باور کنید کمرمون خم شده با این گرونی ک جز شرمندگی برامون چیزی جا نگذاشته.دلمون خون.کرونا ک هیچ این بیکاری بزرگترین مشکل ما شده.پیش نماینده مجلس رفتیم میگه فک کن ی کارگر آووردی تو خونه کار کنه کارش تموم شد دیگه لازمش نداری.شمام همینطور دیگه لازمت ندارن.