سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمینه اشتغال ۵۰ درصد از زندانیان محکوم چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود

در راستای اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی تا پایان امسال، زمینه اشتغال ۵۰ درصد از زندانیان محکوم چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۹۴ زندانی در استان طی مقاطع مختلف آزاد شدند که همزمان با هفته بسیج نیز ۱۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد با یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان هزینه آزاد شدند.

او افزود: خدمات مشاوره حقوقی به زندانیان در راستای رعایت حقوق شهروندی و عدم ورود افراد دارای شرایط استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در چهارمحال و بختیاری اجرا شده است و آمار ورود مجرمان تحت‌قرار به زندان‌های این استان در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد کاهش داشته که حاصل اجرای طرح جایگزین حبس قوه قضائیه است.


بیشتر بخوانید


حیدری اضافه کرد: بستر اشتغال ۵۰ درصد زندانیان محکوم استان چهارمحال و بختیاری در راستای اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی تا پایان سال ۹۹ فراهم و زمینه امرار معاش زندانیان و خانواده آن‌ها به‌نوعی ایجاد می‌شود.

او با بیان اینکه بخشی از اعتبارات اشتغال زندانیان را بنیاد تعاون زندانیان و بخشی را انجمن حمایت از زندانیان تامین می‌کند، ادامه داد: زمینه اشتغال ۴۰ درصد زندانیان محکوم، در بند‌ها و به صورت اشتغال نشسته در بخش صنایع دستی فراهم شده، همچنین کار‌های کارگاهی مانند مونتاژ قطعات بتنی، موزاییک و مصنوعات فلزی و شغل‌هایی مانند کشاورزی و نجاری هم ترویج شده است.

حیدری با اشاره به آموزش‌های مهارت‌محور در راستای خودکفایی زندانیان، گفت: زندان مرکز استان دارای بند نسوان است و کمتر از یک‌ونیم درصد مجموع زندانیان چهارمحال و بختیاری زنان هستند، با تفاهم‌نامه‌ای که با فنی‌و‌حرفه‌ای استان منعقد شده زمینه آموزش و اشتغال این قشر ایجاد شده است.

او ادامه داد: جهت کمک به خانواده زندانیان از طریق انجمن زندانیان سه مرحله کمک‌های مومنانه در استان انجام شده و مرحله چهارم آن در حال اجرا است که ۲۰۰ خانواده در این طرح کمک معیشتی دریافت خواهند کرد.

حیدری در پایان گفت: از زمان شیوع کرونا تدابیر خاصی از جمله ایجاد قرنطینه‌های مختلف در بدو ورود در زندان‌ها انجام و تاکنون هیچ فرد زندانی در استان به کرونا مبتلا نشده است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.