سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پول‌هایی که با پیامک توقیف خودرو به باد می‌رود

سرپرست پلیس فتای البرز از شیوه جدید کلاهبرداری مجرمان سایبری از طریق ارسال پیامک توقیف خودرو خبرداد.

سرهنگ جلیلیان، سرپرست پلیس فتای البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز  از شیوه جدید کلاهبرداری مجرمان سایبری از طریق ارسال پیامک توقیف خودرو خبرداد و گفت: مجرمان و کلاهبرداران سایبری با شگرد‌ها و ترفند‌های مختلف سعی دارند اطلاعات کارت بانکی شهروندان را به دست بیاورند و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها کنند.

او افزود: در شگرد‌ یادشده مجرم اقدام به ارسال پیامکی جعلی با عنوان توقیف خودرو می کند و در ادامه شما را به یک سایت جعلی یا فیشینگ هدایت می‌کند تا به بهانه مشاهده اطلاعات بیشتر و پرداخت مبلغ ۲ هزار تومان اطلاعات کارت شما را سرقت کند.

سرپرست پلیس فتای البرز در تشریح روش های شناسایی این گونه پیام‌های جعلی گفت: در اینگونه پیام‌ها از شما درخواست می‌شود مبالغ اندکی را پرداخت کنید، برای پرداخت شما را به یک لینک جعلی هدایت می‌کنند، توجه کنید که لینک درگاه‌های پرداخت مجاز و معتبر باید مرتبط با دامنه شاپرک باشد.

او افزود: معمولا مجرمان سایبری از دامنه‌های رایگان نظیر.tk و.ga برای ایجاد سایت‌های فیشینگ استفاده می کنند و در صورت مشاهده لینکی با این مشخصات بیشتر به آن شک کنید.

انتهای پیام/د.خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.