سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله جنگنده‌های سعودی به فرودگاه بین المللی صنعا

رسانه‌های خبری از حمله هوایی به فرودگاه بین المللی صنعا خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المسیره، جنگنده‌های ائتلاف سعودی امروز، چهارشنبه دو حمله هوایی به فرودگاه بین المللی صنعا به انجام رساندند.

طبق اعلام خبرنگار شبکه المسیره، یکی از این حملات هوایی، ساختمانی در حال ساخت را در فرودگاه هدف گرفته بود که سبب وارد آمدن خسارت‌های مالی فراوان شد.

همچنین طبق اعلام این شبکه، این حملات در چارچوب تجاوزات روزانه‌ای انجام می‌شود که ائتلاف متجاوز سعودی در حق ملت یمن از شش سال گذشته و در سایه سکوت جهانی به انجام رسانده اند.

گفتنی است پیش‌تر وزیر اطلاع رسانی عربستان در سخنانی از تمایل کشورش به اجرای توافقنامه ریاض برای تقویت صلح و ثبات در یمن سخن گفته بود.

ماجد بن عبدالله القصبی، وزیر اطلاع رسانی عربستان در بیانیه‌ای پس از جلسه هفتگی هیئت وزیران گفت: شماری از مسائل در خصوص وقایع در سطح منطقه و بین المللی ر داد. ما بر تمایل عربستان برای تحقق ایمنی و رشد برای ملت دوست، یمن تأکید می‌کنیم.

او همچنین گفت: هیئت وزیران خواهان پیشرفت در اجرای توافقنامه ریاض به منظور تقویت صلح و ثبات ونیز دستیابی به یک راه حل سیاسی همه جانبه بر اساس مراجع سه گانه و تلاش ائتلاف سیاسی، نظامی، امنیتی و کمک رسانی و توسعه برای یمن است.

عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن روز پنج شنبه هفته گذشته، با خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع سعودی دیدار و گفتگو کرد. ریاست جمهوری یمن گفت در این دیدار در خصوص اوضاع یمن در جوانب مختلف آن- از سیاسی و نظامی گرفته تا بخش‌های امنیتی آن- و نیز راه‌های مکفی برای اجرای توافقنامه ریاض و راهکار سریع برای اجرای آن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.