سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودرو نخرید! ارزان می شود

با توجه به اینکه قیمت خودرو در کارخانه به قیمت حاشیه بازار نزدیک شده است، افراد دیگر تمایلی به شرکت در قرعه کشی ندارند و به نظر می رسد خودرو ارزان می شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اوایل امسال بود که قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار به شدت زیاد بود و پس از آن برای کنترل این قیمت طرح قرعه کشی را راه اندازی کردند. اکنون که ۸ ماه از اجرایی شدن این طرح می‌گذرد، شاهد نزدیک شدن قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار هستیم.  

اکنون با توجه به اینکه قیمت خودرو در کارخانه به قیمت حاشیه بازار نزدیک شده است، افراد دیگر تمایلی به شرکت در قرعه کشی ندارند و حتی گاهی از ثبت نام انصراف می‌دهند و اگر این رویه ادامه دار باشد، طرح قرعه کشی که برای سر و سامان دادن به بازار اجرا شد، دیگر اجرایی نخواهد شد.  

با لغو طرح قرعه کشی، مانند سال‌های قبل که قیمت خودرو درب کارخانه با قیمت حاشیه بازار تفاوتی نداشت، دوباره بحران به سراغ خودروسازان خواهد رفت. مانند سال‌های قبل، با نزدیک شدن قیمت خودرو به قیمت کارخانه، خودروسازان برای فروش خودرو به سراغ وام خودرو، فروش لیزینگی و دیگر روش‌های فروش خواهند رفت.  

اکنون ورق برای فروش خودرو بر می‌گردد و خودروسازان مجبور خواهند شد خودروهایشان را ارزان‌تر از قیمت حاشیه بازار دهند تا کالاهایشان به فروش رود.  

قیمت خودرو به قیمت کارخانه نزدیک شده است

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت خودرو در حاشیه بازار روند نزولی دارد و به قیمت خودرو در کارخانه نزدیک می‌شود، گفت: نزدیک شدن قیمت خودرو در حاشیه بازار به قیمت کارخانه باعث می‌شود در اجرایی شدن قرعه کشی تجدید نظر‌هایی صورت گیرد.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه روش قرعه کشی روش مناسبی برای رساندن خودرو به دست مشتری واقعی نیست، بیان کرد: از اول مخالف روش قرعه کشی بودم، اما در کمیته خودرو تصمیم جمعی برای خودرو می‌گیرند و با مخالفت یک نفر کاری پیش نمی‌رود. قبول دارم که قیمت بازار روند کاهشی دارد و دلیل آن هم روند کاهشی قیمت دلار است.  

دبیر انجمن خودروسازان تشریح کرد: روند کاهشی قیمت دلار تاثیرات زیادی در قیمت خودرو گذاشت و اکنون قیمت‌ها به شدت روند کاهشی دارد. ۸۰ درصد شرکت کنندگان در قرعه کشی سرمایه گذار بودند و به دنبال این بودند که در این طرح‌ها شرکت کرده و پس از برنده شدن خودرو مورد نظر را فروخته و از این رویه سود زیادی ببرند.

نعمت بخش ادامه داد: اکنون برخی از افراد سرمایه گذار، با دیدن کاهش قیمت‌ها خودرو را در بازار آزاد می‌خرند و از طرفی به دلیل اینکه عرضه خودروسازان هم افزایش یافته، در کاهش قیمت‌ها موثر بوده است.  

دبیر انجمن خودروسازان تشریح کرد: از زمانی که طرح قرعه کشی را به راه انداختند، اعلام کردیم که این روش، روش درستی نیست و خودروسازان از این رویه زیان زیادی می‌کنند. خوشبخانه وزیر متوجه شده است که باید کاری برای صنعت خودرو کرد و باید خودروساز از زیان خارج شود.

نعمت بخش گفت: اگر خودروساز زیان کند، روز به روز توان تولیدی آن پایین می‌آید و در نتیجه دیگر نمی‌تواند پول قطعه ساز را بدهد و این ندادن بدهی باعث نداشتن قطعه و در نهایت ناقصی ۱۱۰ هزار خودرو شده است.  اکنون وزیر از ارائه پکیجی برای خودرو خبر داده است و باید دید این پکیج چیست؟.

خودرو باید در حاشیه بازار به فروش رود

او با تاکید بر اینکه خودرو باید در حاشیه بازار به فروش رود تا قیمت‌ها متعادل شود، گفت: اگر اجازه می‌دادند خودرو در حاشیه بازار فروش می‌رفت، چند مزیت داشت و اصلی‌ترین آن‌ها این بود که خودرو تک نرخی می‌شد، هر کالای ۲ نرخی باشد منشا رانت و فساد می‌شود. از تجربه دهه ۷۰ باید استفاده کرد. این قرعه کشی‌ها علیرغم تمام شرط و شرو‌ط‌ها مناسب نیست.

دبیر انجمن خودروسازان با تاکید بر اینکه خودروسازان  اکنون در حال زیان هستند، گفت: با فروش خودرو در حاشیه بازار رانت و فساد از بین می‌رود. اگر عرضه و تقاضا یکی شود سایت خودروسازان دیگر باز خواهد ماند و این رویه باعث تک نرخی شدن قیمت‌ها می‌شود.  

نعمت بخش گفت: شورای رقابت باید پاسخگو برای کاهش قیمت خودرو درب کارخانه باشد. به طور متوسط ارزبری خودرو‌ها ۲ هزار دلار است، فکر کنید ارز ۳۰ هزار تومانی، ۲۰ هزار تومان شود یعنی با یک حساب سر انگشتی ارز ۲ هزار دلاری  ۲۰ میلیون تومان می‌شود و نشان می‌دهد ۲۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

او گفت: با ارزان شدن ارز، ۲۰ میلیون تومان قیمت خودرو کاهش می‌یابد، اما همچنان به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه خودروساز ضرر می‌کند مگر قیمت مواد اولیه مانند فولاد و مس کاهش پیدا کند و خودروساز به سود برسد، حتما قیمت را کاهش دهیم.

نزدیک شدن به نقطه تعادل قیمتی، با عرضه و تقاضا 

ابوالفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اگر عرضه خودرو افزایش پیدا کند، به نقطه تعادل نزدیک می‌شویم. سال گذشته عرضه خودرو ۷ هزار و ۵۰۰ بود در حالی که تقاضا برای خودرو هزار و ۵۰۰ بود، تقریبا نصف تقاضای خودرو عرضه انجام می‌شد و همین امر باعث شد قیمت خودرو در کارخانه افزایش پیدا کند.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: اختلاف قیمت بین کارخانه و حاشیه بازار باعث شد قرعه کشی جذابیت پیدا کند و مردم برای سرمایه گذاری به سمت این روش خرید بروند و از طرفی این روش باعث افزایش تقاضای کاذب خودرو شد.  

خلخالی بیان کرد: اگر عرضه خودرو به نقطه تعادل هزار و ۵۰۰ برسد، روش قرعه کشی حذف خواهد شد. در سال ۹۶  تولیدی خودروسازان هزار و ۴۰۰ خودرو بود و به همین دلیل در آن سال قیمت خودرو در کارخانه و بازار یکی بود و در اصل قیمت خودرو متعادل بود.  

او تشریح کرد: ما اکنون با پدیده‌ای به نام نهضت داخلی سازی رو به رو هستیم که قطعه سازان در تلاش زیادی برای داخلی سازی قطعات هستند. اکنون با نقطه ایده آل فاصله زیادی داریم، اما خوشبختانه به لطف تحریم‌ها داخلی سازی را جدی گرفتیم و وابستگی که به خارج داشتیم به شدت کاهش یافته است.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: اگر عرضه افزایش پیدا کند می‌توانیم به تقاضای واقعی نزدیک شویم. قیمت گذاری دستوری یکی از روش‌هایی است که باعث افزایش اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار شد و علاوه بر این باعث افزایش رانت و دلالی در بازار شد.

 کاهش چشمگیر ثبت نام در طرح‌های فروش خودرو با افزایش قیمت مصوب کارخانه و کاهش قیمت بازار باعث کاهش تقاضا در قرعه کشی شده و اینطور که مشخص است این طرح در آینده ای نه چندان دور تعطیل خواهد شد. 

با بررسی آمار قرعه کشی‌های بخش نامه‌های فروش مختلف سایپا، متوجه کاهش شدید تعداد افراد ثبت نامی در این بخشنامه‌های می‌شویم. برای درک بهتر این موضوع آمار چند قرعه کشی محصولات سایپا را مرور می‌کنیم:

 فروش فوق العاده مرحله اول: تعداد کل نفرات: ٩٩۲.۲۷۷،  فروش فوق العاده مرحله دوم: تعداد کل نفرات: ۷۱۷.٩٩۷،   فروش فوق العاده مرحله سوم: تعداد کل نفرات: ۴۴۳.۰۱۰ بوده است.

 به نظر می‌رسد مهمترین عامل افزایش قیمت کارخانه و کاهش قیمت بازار است. در حقیقت کاهش دامنه سود بسیاری از تقاضا‌های کاذب را در ثبت نام محصولات سایپا حذف کرده است. آنطور که مشخص است، دولت از قرعه‌کشی به عنوان مسیر عادلانه در تحویل خودرو به مشتریان نام برده است و اظهار امیدواری کرده که در این مسیر تنها مشتریان واقعی به خودرو دسترسی پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳۲
در انتظار بررسی: ۰
بهزاد ایلخانی
۱۸:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اگه میتونیین ۱۰۰ملیون جور کننین از این کشور برید
خودم
۱۳:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
میگه قیمت کارخونه رو افزایش دادیم تا قیمت ها متعادل بشه ..کار از دروغ گذشته داره هذیون میگه..خدا وکیلی شماها مردم وچی فرض کردین
مهدی
۱۱:۰۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
چشم نمیخریم ولی اگه گران تر شد ارزو میکنم کل صدا و سیما جمع شه تقریبا ده یازده ساله تو حسرت یه خودروی پراید مضخرفم دیگه از ایران خسته شدم هیچکسی تو این مملکت فکر ما جوونا نیست تو خارج جوونارو رو سرشون میزارن و ارزونیه
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
متاسفم
محمد
۲۱:۲۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
من تا به الان ۹ مرتبه توی قرعه‌کشی ثبت‌نام کردم و برنده نشدم.
من از اقتصاد سر در نمیارم ولی این طرح‌های قرعه‌کشی به نظرم که هیچ دردی از دردهای مردم کم نمی‌کنه برعکس داره عرضه رو کم نگه می‌داره و تقاضا رو زیاد که در نهایت منجر به افزایش قیمت در بازار می‌شه.
تا زمانی که همه چیز تحت انحصاره، هیچ کاری از دست مردم برای خودشون بر نمیاد و به راحتی می‌شه بازیشون داد.
اون دوستانی هم که می‌گن ماشین نخرید، فکر کنم توی روستا زندگی می‌کنن. عزیز مگه میشه بی‌ماشین توی یه شهر بزرگ زندگی کرد یا حداقل تفریح و مسافرت رفت. ناسلامتی توی قرن بیست و یکم زندگی می‌کنیم.
با این‌وجود من سعی می‌کنم فعلا خرید نکنم تا ببینم بعد از عید چه اتفاقی می‌افته. امیدوارم یه روز خوب بیاد
محسن
۲۱:۲۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
من ۱۰ میلیون دارم اگه میشه یه پراید شش سیلندر واسم درست کنید ممنون میشم،
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
ﻳﻪ ﻧﻔﺮ ﻣﻴﮕﻔﺖ ﻳﻜﻲ ﺭﻓﺘﻪ ﻗﻂﻌﺎﺕ ﭘﺮاﻳﺪ اﺯ ﺑﺎﺯاﺭ ﺁﺯاﺩ ﺗﻬﻴﻪ و ﻣﻮﻧﺘﺎﮊ ﻛﺮﺩﻩ ﭼﻬﻠﻮ ﭘﻨﺞ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺁﺏ ﺧﻮﺭﺩﻩ. ﺣﺎﻻ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﺣﺴﺎﺏ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﺻﺪ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺗﻮ ﺟﻴﺐ ﻛﻴﺎ ﻣﻴﺮﻩ?????!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
چشم نمی خریم !
هر وقت پراید شد 200 میلیون بعد 2 میلیون ارزون شد و شما اطلاع دادین ما اون وقت می خریم
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
چند ساله دارین همینو میگین
نخرین ارزون میشه
ماکلا بیخیال شدیم هه
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
منظور اینه که نخرید تا قیمت شرکتی را افزایش داده تا به بازار آزاد برسد
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
مسئولین تلاش زیادی کردند تا قیمت در کارخونه رو رسوندن به حاشیه ی بازار. کسی تلاش نکرد قیمت حاشیه ی بازار رو بیاره نزدیک قیمت اصلی
شما افقهای جدیدی در مدیریت بازار ارائه کردید
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
چشم نمی خریم
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
متاسفم این خودروسازها رو و همه کسانی که مسبب افزایش قیمت بی رویه هستن. خودروساز دلال اینقدر بازار رو کنترل کرده که ماشین ها رو توی بازار رسونده به عرش و حالا داره دم از فروش حاشیه بازار میزنه. خدا نگذره که مردم رو به بازیچه قرار دادین برای فروش لگن هاتون، مردم دیگه توان خرید ندارن، کسی که توی پیش فروش های شما به امید قیمت عادلانه تر از بازار شرکت کرده توان تکمیل وجه نداره. بترسین از روزی که مردم دوباره خرید از این دو تا کارخونه رو نتونن انجام بدن و بیفتین دنبال وام برای فروش لگن هاتون مثل مدیران خودرو که الان به این روز افتاده و بازم کسی نمیخره ازش
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
بعضی ها میان میگن:
نخرررررررررررررررررررررریییییییییییییییییییییییددددددددددددددددد؟!
ما که خیلی وقته دیگ خیلی چیزا نمیتونیم بخریم. شما رو نمیدونم.
حاجی بگلو
۲۳:۴۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
لطفا یه پژو پارس تیو فایو لطف کنید
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
باشه نمی خریم، مگر مردم پول دارند!؟؟ مگر دولت دیگه بااین گرانی ها پولی توجیب مردم گذاشته!؟؟ دولت غارتگر!!!،
پول نجومی فقط توجیب دزدان واختلاسگران ورشو بگیران ودلالان وآقازاده ها ودولتمردان است!؟
۱۴۰۰
۲۲:۵۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
همه مردم عزیز به خصوص پول دارها که توان خرید ماشین رو دارن نخرن ....چونکه ۹۹درصد مردم‌ ایران توان خرید ماشین ها اشغالی داخلی رو ندارن که بخرن ...از ۱درصد مردم که توان خرید ماشین رو دارن خواهشمندم که پراید ۱۲۰ میلیونی نخرن و۲۰۶ ۳۰۰میلیونی نخرن تا مردم بدبخت ایرانی همه بتونن بخرن....
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
نخرید یعنی هرچی پول دارید بدیدخودرو چون دم عید گرون میشه . حتما گرون میشه بخرید
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
قیمت دولار به طور قطع کاهش چشمگیری خواهد داشت.به طبع کلیه کالاها تحت تاثیر این امر قرار خواهند گرفت.ازجمله خودرو.در خرید خودرو هیچ عجله ای نکنید.که پشیمان خواهید.شد.یکی دو ماهه. کاملا شواهد آن معلوم خواهدشد.حباب این بازار مثل حباب بورس خواهد ترکید.عجله نکنید.دست نگه دارید.
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
این کار مجلس باعث میشه ما با توپ پر بریم جلو و تحریم ها زودتر لغو بشه وگرنه اون طرف خواسته های جدیدی مطرح میکنن جو بایدن اگه طبق شعار انتخاباتی خودش به برجام بر نگرده یعنی به مردم خودش دروغ گفته و کار ترامپ رو تایید میکنه پس برای همه روشن هستش که بصورت قطعی برگشت به برجام با آمادگی که هر دو طرف دارن انجام خواهد شد فقط و فقط با نخریدن این پازل تکمیل خواهد شد و احتکار کنندگان و دلالان ضرر سنگین خواهند کرد. برای یک بار هم شده به خودمان تکیه کنیم و گول ثروتمندان و جو سازی آنها رو نخوریم که زندگی قشر متوسط رو نابود کردن .
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
امشب نوبخت گفت واردات خودرو در سال ۱۴۰۰ منتفی است. پس یعنی خودرو گران میشه. الکی ادرس غلط به مردم ندهید.
سعید
۲۲:۰۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
پس دوستان تایید شد که بخرید اگه در توان دارید بخرید مطمئن باشید که ضرر نمیکنید فقط خودرو ساز ها میخوان گرون کنن این شایعه رو هر بار میندازن که مردمو دلسرد کنن خب بلاخره اگه بخرید مردم ضرر نمیکنن خودرو ساز ضرر میکنه
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
اینا بلد نیستن قیمت مرغ و تخم مرغ رو کنترل کنن
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
درسته کسایی که این حرفا را میزنن فقط میخان خودشون بخرن بعد گرون بشه بفروشند به مردم
دلنیا خندان
۲۱:۵۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
من یک ماشین پژو پارس می خواستم
حمید
۲۱:۴۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
پراید ۴۵ بود گفتید نخرید ارزون میشه نخریدم و دست آخر شد ۱۱۵. حالا بازم الکی وعده میدهید و از بی سوادی ی چیز میگویید. فکر میکنید ارزون میشه؟ والان مردم نمیخرن؟
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
از این جمله نخرید ارازان می شود خاطره خوبی ندارم!!!
احمد
۲۱:۲۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
سلام.احتمال زیاد احمدنعمت بخش یکی از سردسته های دلال گرانی دوبرابری قیمت کارخانه هست،باید چنین افراد منحوس با طرز تفکر مافیایی پوسیده هر چه زودتر برکنار شوند،سازمان مصرف کننده شده دلال خودروساز،شورای رقابت همچنین دیگر کسی از حق مشروع مردم دفاع نمیکند،جز قوه قضائیه و مجلس.باید قیمت کارخانه حداقل به نصف کاهش یابد و فروش فقط بصورت قرعه کشی باشد،و تمام مسئولین مجرم دلال گرانی بازداشت و محاکمه شوند.باتشکر
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
یه رقیب ندارن پس هر کاری بخوان میکنن خودروی بی کیفیت تحویل ملت میدن با قیمت بالا
محمود
۲۱:۱۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
نعمت بخش وکیل مدافع مافیای خودروساز است و بس
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
کدوم ارزونی؟ اگر هم نزدیک شده ان خود خودروسازها با سیاست نزدیک کردن حالا هم قرعه کشی رو میخوان حذف کنن این بهونه شروع شد.
علت افزایش قیمت بازار چی بود؟خود خودروسازها نبودن؟
الا هزاران خودرو تو پارکینگ ها پارک شده ان چرا تحویل نمیدن؟
کسری دارن؟باور میکنین؟هر روز هم به تعداد این پارکینگ ها اضافه میشه
حسین
۲۰:۵۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
فولاد ارزون شد قیمت ماشین رو نصف کنید
حامد
۲۰:۴۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
دولت و خودرو ساز باید قیمت رو کاهش بده مخصوصا خانواده تیبا ساینا و کوییک و پژو slx که قشر کم درآمد و ضعیف جامعه مصرف کننده هستن
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
اگه راست می گویید قیمت کارخانه را پایین بیاورید
پراید ۱۰۰میلیونی
۰۰:۲۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
چشم
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
آقای نعمت بخش خیلی وقته تو این مسند هست نشون میده کارش رو به خوبی بلده نیدونه چطور جیب مردم باید خالی بشه
وزیر هم که با ماست
سرباز وطن
۲۰:۱۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
پرایدی 50میلیون بود گفتن نخرید میاد پایین بعد چند وقت کشید120میلیون بازم نمیدونم چ خوابی دیدن من ن میخرم ن منتظرشم تا قیمت بیاد پایین اتومبیل شد یه آرزوی در دل ما ایرانیا
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
قیمت کارخونه رو ببرین بالا تا با قیمت بازار یکی بشه. اونوقت قیمت کارخونه با بازار با هم تفاوتی نداره.
کشورپرست
۱۹:۳۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خود کارخونه داره میگه خیلی ارزون داره میگه جا برای گرونی بیشتر هست
علی
۱۹:۲۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
باشه ما نمی خریم تا شما راحتتر بخرید بعد خون مردم بکنید تو شیشه باا این آلات قتاله که می سازید
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
دولت بایدحاشیه بازارراحذف کندبلکه قیمت ها باید بر گرددبه قیمت کارخانه نه اینکه کارخانه خودش را به حاشیه بازار برساند
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
بله دقیقا
فرزین
۱۸:۵۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
صد درصد گرون میشه.
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
دبیر خودرو سازان حرف بی ربط وبیخودی میزند اگر خودرو به قیمت حاشیه بازارباشدکسی توان خرید را نداردخودرو سازان هیچ ضرری نمی کنند ای گاریها همین حالاهم قیمت نجومی دارند خدا نگذره دبیر خودروسازان راکه مرم را با این حرفهای بیخودی سر کیسه می کندتنها راه واردات خودرو می باشدوباید هرچه زوتر انجام شود
مهدی
۱۸:۴۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
دروغه باز میخوان گرونتر کنن.اینا همه فیلمشونه. .یادمه چندوقت قبل میگفت گوشی به شدت افت میکنه ولی به شدت قیمت کشید بالا.برای ماشین هم دارن این ترفندو پیاده میکنن
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
ایران به آخر خط رسیده وهر روز نقدینگی دو برابر می شود به زودی هر دلار یک میلیارد تومان خواهد شد
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
207 کارخونه چرا شد یهو 200میلیون؟؟؟
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
هرچی میگن برعکس میشه.پراید شد 30میلیون به من گفتن نخر میاد پایین الان شده پراید 100میلیون
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
نخریددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
ای داد وبیداد
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
گرونی تا کی
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
قیمت کارخونه رو اگه میتونی بیار پایین
ققنوس
۱۷:۵۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
یا حالت خوب نیست یا خیلی پولداری یا مقایسه قیمت بازار خودرو با کارخانه رو نداری یا آمار شرکت کنندگان قرعه کشی نداری!!!!!!!! خلاصه خوش به حالت
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
باشه نمیخوریم.
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
شما قیمت کارخانه رو به حاشیه ی بازار نزدیک کردید. وگرنه قیمت خودرو از اوایل سال خیلی گرانتر شده
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
بشینید تا بیاد پایین ۲ساله همین حرفها را تحویل مردم میدین ارزون نشده هیچ گرانی وحشتناکی داشته
سرباز وطن
۱۷:۱۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
اوه اوه هرچی تو این مملکت میگن بر عکس میشه . 3 یا 4 روز نمه نمه ارزون میشه هفته بعدش صعود میکنه
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
یادش بخیر پارسال تابستون گفتند تا شهریور گوشی نگیرید ارزون میشه متاسفانه قیمت چند برابر شد تا الان که هر روز گرونتر از دیروز
محمد
۱۶:۵۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
وقتی برای تحویل خودرو در مهر ۱۴۰۱ و به قیمت روز قرعه کشی میشه ، معلومه که باید انصراف بدن. اونموقعی که پراید شده بود ۳۰ تومن هم میگفتن نخرید ارزان میشه، البته سوءتفاهم نشه من دلال نیستم فقط یک خریدار خودرو هستم که فاصله ام تا خرید خودرو روز به روز بیشتر میشه.......
محمد
۱۶:۴۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
منتظر باشین که ارزون بشه
محقق
۱۶:۴۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
آخه كدوم نيازمند واقعي اينقدر پول داره كه واسه خودروهاي بي كيفيت ايران خودرو و سايپا بده.انصاف هم خوب چيزي والله.كسي كه اونقدر پول داشته باشه سرمايه داره نه نيازمند.
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
نخرید //////
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
نخرید نخرید نخرید
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خواستم 206 بخرم گفتید ارزون میشه یهو کشید 150 تومن الانم 230 تومنه الان دیگه باید پراید بخرم
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
هر دفعه گفتید چیزی نخرید ارزان میشود کلا گرون شدن. حتما ایندفعه همینطور میشه
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
مردم اين خودروهاي بنجول را نخريد....
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
ملت مجبورند به والله. به والله اگه ماشین خارجی با قیمت معقول تو این مملکت بود ملت این زباله‌ها رو نمیخریدند. توی تهران برای این که بخوای از یک نقطه ای بری یک نقطه دیگه ۲ساعت با مترو تو راهی. با اسنپ و تاکسی هم که با این وضعیت اقتصادی صرف نمیکنه.
مجبوریم
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
قیمت خودرو کارخونه باید ارزون شه اول
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
اره!!
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
نگران نباشید خودروسازها یه سناریو میسازن تا مردم رو تحریک کنن که صف بکشن برا خرید آشغالهاشون....اونا کار خودشونو خوب بلدن....
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خودروسازها خیلی خیلی ضررکردن در سال جاری بطور مثال سمند ال ایکس از62 میلیون تومانی شده117 میلیون تومان که ضرر زیان قابل توجه روبرو شدن پس دولت باید کاری کند همانطور که جیب ملت را خالی کرده به خاطر این همه گرانیها از این تاریخ به بعد موکت ماشینها را به مردم پیش فروش کنند تا سال 1500چه اشکالی دارد مردم هم با این پیشنهاد پیش قدم وهمراه خواهند شد چون ملت امتحان کردیم بارها وسر بلند وبا افتخار تمام ظلمها ودستورات را که در حقشان کردیم با جان دل خریدن و اجرا کردن از این دولت هر کار غیرمعقولی بخواهید بر می اید با تشکر دولت راستگویان امید تدبیر
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
بله آقای نعمت بخش انتظار دارند ایران خودرو پژو مدل چند دهه پیش با حاشیه قیمت بازار به ۳۰۰ میلیون برسه و واردات خودرو هم نداشته باشیم
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خجالت داره که خودرو چند دهه پیش باید ارزبری داشته باشه
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
ورود خودرو رو آزاد کنید تا نه افزایش بی رویه قیمت داشته باشیم و نه بهونه ای برای مواقع تحریم ....واقعا زشت و زننده است که برای خودرو چند دهه پیش باید این همه سر و دست بشکنیم
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
اکثر مردم خودخواه و تن پرورند، شما باید به جد ورود کنید و برخورد کنید
قانون خوان
۱۵:۳۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
یکی نیست بگه قانونی که خودتون تخلف میکنید ازش چرا تصویب میکنید.
قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو
محمد
۱۵:۲۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
بنده همچنان معتقدم در صورتی خودروی ایرانی قیمتش صد میلیون باشه که حداقل نود وهشت میلیون پول داخل داشبوردش باشه.وگرنه ظلم میشه درحق خریدار.
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خودرو به قیمت کارخانه نزدیک شده؟؟؟
کارخانه انقد افزایش شدید داره هر 3 ماه یکبار باعث شده انقد قیمت بازار بالا بره این یعنی سو استفاده خودروسازها و دولت
بعد ما خودرو ثبت نامی داریم الان 5 ماهه تاخیر داره چرا؟؟؟
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
چون شما گفتید ارزون میشه پس میره بالاتر
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
ملتو مسخره کردید خودرو نخرید مرغ نخرید غذا نخرید پوشاک نخرید نفس نکشید یعنی چی؟
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
ماکه نه خودرومیخریم نه لباس نه خوراک
علیرضا
۱۵:۱۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
نقطه تعادل در عرضه و تقاضا وقتی اتفاق میفتد که واردات خودرو آزا باشد نه اینکه عرضه توسط فقط چند شرکت محدود انجام شود. اونوقت هم قیمتها منصفانه میشود و هم خودروساز به دنبال افزایش کیفیت میرود و هم حقوق مصرف کننده و تولید کننده تامین میشود. وگرنه با بازار انحصاری نقطه تعادل عرضه و تقاضا معنی ندارد
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
تو این سی سالی که عمر دارم به یاد ندارم چیزی ارزون شده باشه نهایت دو سه تومن شاید پایین بباد ولی دوباره گرون میشه ترفند همیشگی
یک جانباز
۱۵:۰۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
چرا در مورد ماشین و مسکن مردم را گمراه میکنید و هر جند وقت یکبار سخن از ارزانی میگویید لذا تا این در گروه دزد در جمهوری اسلامی باشند ما امیدی به خانه دار شدن و خرید ماشین نداریم چون هشت سال دزدان اصلاحطلب میروند و هشت سال دزدان اصولگرا میایند هر زوز هم بر تعداد آنها اضافه میشود پس امیدی نیست
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
نخرید تا ارزون بشه.شما هر چی نخرید اینا صادر میکنن بجز ماشینهای از رده خارجشون که هیچ کجای دنیا خریداری نداره
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
قیمت کارخانه باید به یک پنجم کاهش یابد تا کمی عادلانه شود،باید به دلال بازی برخی مسئولین و ازجمله دبیرانجمن خودروسازان خاتمه داده شود.
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
شاید احمد نعمت بخش عامل گرانی چندبرابری خودرو، .قیمت کارخانه باید نصف بشه.
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
باید خودروساز از زیان خارج بشه؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
۱۴:۳۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
جناب نعمت بخش
متاسفیم برای انجمن خودرو سازان که شما دبیر آن هستید
بزرگوار قیمت حاشیه بازار به قیمت کارخانه نزدیک نشده

قیمت کارخانجات به قیمت حاشیه بازارنزدیک شده
اولین دوره پارس ۷۰ میلیون بود
الان پارس قرعه کشی ۱۲۰ میلیون هست
یکم دقت کن چی به چی داره نزدیک میشه مهندس جان
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
الان که ۹۰ درصد مردم دلال خودرو شدن بنظرم باید کارخانه های تولید خودرو تعطیل بشه کارخانه ای زیان ده باشه باید درش پلمپ بشه اون چند هزار نفر کارگر هم به مجموع چند میلیون بیکار اضافه بشه هیچ اتفاق ناگواری نیست ولی صنعت اینجوری مشکلاتش گریبان چند ده میلیون نفر رو گرفته
عاقلان دانند
محسن مغان گرمی
۱۴:۳۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
سلام.قیمت کارخانه باید حداقل به یک چهارم کاهش یابد تا کمی عادلانه شود،مردم توان مالی خرید خود را از دست داده اند،باید به دلال بازی و مافیاگرایی در این صنعت پایان داده شود،تنها راه کاهش قیمت کارخانه و فروش به صورت قرعه کشی فوق العاده به مصرف کننده بدون خودرو و پلاک هست و جلوگیری از خریدو فروش خودروی صفر در بازار و نمایشگاهها.از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.باتشکر
سعید
۱۴:۳۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
فقط یه چیزیو خوب فهمیدم. فرض کن یک ملیون نفر ماشین نخره یا جنس دیگ نخره درسته ارزون میشه ولی 300 نفر برن بخرن همون جنس ها گرون میشه و برنده خریدار میشه ضرر رو فقط اون یک ملیون نفر میکنن. منظورم اینه ما ایرانی جماعت همیشه تو صف گرونی ها هسیم. ارزون بشه ناراحتیم. ما هیچ وقت متحد نمیشیم چون خودمون نمیخوایم. اروپایی ها از اول با هم متحد بودن. ایرانی ها هم آدم فروش. پس بیخیال صد سال اولش سخته. ما ایشالله تو دنیای بعدی شاید شاید! خوب زندگی کردیم. من تو این دنیا یا بهتر بگم تو ایران زندگی نکردم واسمم مهم نیس باشم یا نباشم
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
اگر نخریم که همین چند قرون بی ارزشم بصورت وام بی بهره دو دستی تقدیم دوستان استمعار گر خودرو ساز می کنن . اقتصاد مملکت درست هم نمی شه .
سید حبیب
۱۴:۱۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
با فروش خودرو در حاشیه بازار مخالفم چون بازم باید مقداری سود به فروشنده داد بهتره خود خودرو سازها یک درگاه در سایت خودرو سازی داشته باشند که بشه خرید فوری و مستقیم انجام داد
وقتی این شد دیگه بکل دلالی از بین میرود
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
واقعا نمیفهمی با خودت را زدی به اون راه ؟!؟!
راهکار میدهی به خودروساز که دلالی از بین بره؟!؟!
تو این کشور زندگی نمیکنی؟!؟!

تقاضای اندکی تفکر
ميثم
۱۴:۱۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
داداش گزارشتو اينجور بگو كه قيمت كارخانه زياد شد پژو slx با قرعه كشي اولي ٧٧ تومن بود الان اومده ١٠٩ بنظرت قيمت بازار اومده پايين يا قيمت كارخونه
حسین
۱۴:۰۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
بابا والا نخرید نخرید نخذید بخدا ارزون میشه شما خودتون چای یک فروشند بذارید زیاد نه یک هفته دربمغاز یا محل فروش باشید کسی ازتون نخرن چکار می کنید به طرفندشان نگهاه نکنید بببین حقوق مخارج کارخانه کارگر از کجا میخوان بیارن بخداگرونی که خودمون میاریم
رضا
۱۴:۰۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
اصلا تا حالا آمار گرفتید که اینهایی که قرعه کشی کردن به اسم چه کسانی در اومده.من از هر کسی پرسیدم به اسمش ماشین در نیومده .کلا قرعه کشی ها سر کاری هست.
حسین
۱۳:۵۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
کارخانه ای ها هنوز ضرر می بینند، اشکال نداره باز هم یه فرمول بزنید در این فرمول ماهی سی چهل میلیون افزایش قیمت بدهید، حتما سود می کنید.ما که تو فرمول اول تون(حاشیه بازار ) جا ماندیم. اگر باز جواب نداد فرمول بعدی تون روز ی سی چهل میلیون افزایش قیمت بدهید،ردخور نداره به یقین سود می کنید!!!
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
یکی از عوامل گرانی و دوبرابر شدن قیمت کارخانه خودرو و از دست رفتن قدرت خرید مردم همین اقای احمد نعمت است و جو روانی گرانی راه می اندازد،باید چنین افراد مسمومی هر چه زودتر برکنار شوند.باتشکر
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
سلام.دقیقا احمدنعمت بخش یکی از سردسته های عامل گرانی دوبرابری قیمت کارخانه است،مردم دیگر توان خرید خود را از دست داده اند،قیمت کارخانه باید حداقل به نصف کاهش یابد.از مجلس و قوه قضائیه خواهان ورود رسیدگی و دستگیری متخلفان داریم.باتشکر
امیر عباس
۱۳:۴۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
زیان خودرو ساز !!؟
خودرو ساز ها پدر ملت رو درآوردن و هنوز یه عده ای مثل آقای نعمت بخش حرف از زیان خودرو ساز میزنه و میگه باید قرعه کشی حذف بشه !
فکر میکنم یه عده زیادی از مسئولین دلال های اصلی بازار خودرو هستند که از به تعادل رسیدن و بسته شدن دست دلالان ناراحت هستند و زیان خودرو ساز رو بهانه میکنن
واردات رو آزاد کنین تا مردم نفس بکشند
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
قیمت خودرو کارخانه باید کاهش پیدا کنه
محمد
۱۳:۴۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
سلام.یکی از عوامل گرانی دوبرابری قیمت کارخانه همین اقای احمدنعمت بخش دلال هست،او سردسته دلالان و مافیاهای خودرو هست،از مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه خواهان ورود و رسیدگی و کاهش قیمت کارخانه هستیم.مردم دیگر توان خرید ندارند،من ده بار ثبت نام کردم ولی نشد از طرفی با توجه به گرانی کارخانه دیگر توان خرید ندارم.
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
بعضی نمایندگان که فکرمی کننددارن برای مردم فعالیت می کنند، فقط بلدند پشت تریبون داد وفریاد وشلوغ بازی کنند!؟؟ اگرراست میگید لایحه ضذ گرانی وضد بیعدالتی وظلم تصویب کنید!؟!
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
جان مادرتان نخرید نه خودرو مرغ لوازم خونگی اپارتمان گوشی طلا سکه فقط ۲ ماه به خدا هم چی سقوط میکنه بانخریدن شما همشون ورشکسته میشن مجبورم قیمت و بیارن پایین .خارجیا این ترفندرا به کار میگیرند و موفق بودند وهستند