سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای شهر تهران:

بیمارستان‌های تأمین اجتماعی پایان کار ندارند و عوارض نمی‌دهند

هاشمی درباره وضعیت بیمارستان‌های تامین اجتماعی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پایان دویست پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: برخی تذکرات جلسه امروز مربوط به مجلس شورای اسلامی و برخی مربوط به دولت و برخی مربوط به شهرداری تهران بود که از مهمترین آن‌ها مهمترین تذکر به مجلس شورای اسلامی در خصوص نادیده گرفتن شورا‌ها در تصویب عوارض است که باید پیگیری و حل شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تذکر دیگری در خصوص ساختار شهرداری در معاونت‌ها داده شد که باید بر اساس قوانین اداری و استخدامی کشور باشد، گفت: برخی معاونت‌های شهرداری مصوبه سازمان امور اداری و استخدامی را ندارند و برخی معاونت‌ها تجمیع شدند، این در حالی است که آن‌ها مصوبه شورای شهر را ندارند، لذا در این زمینه باید رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.

هاشمی در خصوص مصوبه اخیر مجلس اظهار کرد: طبق قوانین تصویب عوارض در شهر بر عهده شورا‌ها است، اما گویا در مصوبه قبلی مجلس شورای نگهبان با این موضوع مخالف بوده و ایرادی به مصوبه مجلس داشته است.

وی افزود: شورای نگهبان، شورای شهر را برای تصویب عوارض دخیل ندانسته و مصوبه را به مجلس برگردانده و متاسفانه مجلس نیز بدون برداشت درست از این امر بر نظر شورای نگهبان صحه گذاشته است، لذا باید با پیگیری‌های لازم حقوق شورا‌ها را زنده کنیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا برای آزاد شدن اوراق مشارکت شهرداری تهران به بیمارستان‌های تامین اجتماعی تراکم فروشی صورت گرفته است، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد، زیرا برخی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی پایان کار ندارند و عوارض هم پرداخت نکرده اند، چون شهرداری به تامین اجتماعی بدهی دارد و مبلغ عوارض و بدهی‌ها در حال تهاتر است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از این بیمارستان‌ها مثل بیمارستان میلاد بسیار بزرگ هستند و پایان کار ندارند، گفت: شاید در این ساخت و ساز‌ها تخلفاتی هم صورت گرفته باشد که برای اخذ پایان کار تمامی این موارد مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

هاشمی تاکید کرد: بیمارستان‌ها هم باید برای دریافت پایان کار عوارض پرداخت کنند که این عوارض با بدهی‌های شهرداری تهران تهاتر می‌شود.

رئیس شورای شهر خاطر نشان کرد: اگر استعلام اوراق مشارکت از تامین اجتماعی گرفته شود که آیا شهرداری به این سازمان بدهی دارد، این امر مشکل ما را رفع می‌کند، لذا هیچ تراکم فروشی‌ صورت نگرفته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.