سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاده‌های عشایری اندیکا در بارندگی از بین رفته است

سرپرست فرمانداری اندیکا گفت: جاده‌های روستایی زیادی در این منطقه براثر بارش‌های شدید اخیر خصوصا در مناطق عشایری و صعب العبور از بین رفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امراله نوذری سرپرست فرمانداری شهرستان اندیکا گفت: جاده‌های روستایی زیادی در این منطقه براثر بارش‌های شدید اخیر خصوصا در مناطق عشایری و صعب العبور از بین رفته است که در حال تلاش برای ترمیم و بازسازی آن‌ها هستیم.

او با بیان اینکه در مسیر‌های زیادی ریزش کوه باعث انسداد مسیر‌های اصلی شده بود که امروز توانستیم با کمک دستگاه‌های اجرایی، این مسیر‌ها را بازگشایی کنیم، افزود: هم اکنون مسیر‌های تردد از سمت چهارمحال و بختیاری، ایذه، لالی و مسجدسلیمان باز است و مشکلی برای رفت و آمد وجود ندارد.

نوذری بیان داشت: شدت بارندگی در مناطق زیادی باعث از بین رفتن جاده‌های خاکی شده است و برخی روستا‌های در بخش مرکزی و چلو به دلیل بالا آمدن آب و یا از بین رفتن جاده، به طور کامل مسدود شده است که در حال پیگیری رفع مشکل و باز شدن این مسیر‌ها هستیم.

نوذری افزود: مناطقی مانند کمفه با ۴ روستا، سرتنگ به سمت سرشط با ۵ روستا، مسیر کتک به برهان عالی با ۴ روستا، بنه حیدر به سمت گلالک با ۵ روستا، روستا‌های منطقه شلا، منطقه تنگ سرد للر، زیرتنگ آبزر و... به دلیل تخریب جاده و یا ریزش کوه مسدود شده است.

سرپرست فرمانداری اندیکا تصریح کرد: دهدیک شیمبار، هالکان وکوری به دلیل بالا آمدن آب رودخانه فصلی، مسیر ارتباطی آن بسته شده است و امکان تردد در این مناطق وجود ندارد، همچنین در منطقه تنگ سرد للر براثر بالا آمدن آب رودخانه، علاوه بر مسدود شدن جاده، باعث آبگرفتگی تاسیسات آبرسانی شده است و آب این منطقه نیز قطع است.

این مقام مسئول ادامه داد:مناطق زیادی از روستا‌های شهرستان خصوصا در نقاط عشایری و صعب العبور که قبلا جاده دسترسی مناسبی نداشتند دچار آسیب دیدگی شدید شده اند به طوریکه در برخی روستا‌ها قریب به ۶۰ درصد از کل مسیر از بین رفته است و برای بازگشایی آن‌ها ماشین آلات سنگین هماهنگ کرده ایم که در نقاط مختلف شهرستان مستقر کرده ایم و عملیات بازگشایی آن از فردا صبح آغاز می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.