سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هلاکت ۸ فرمانده و سرباز سعودی در حمله موشکی نیرو‌های یمن

به دنبال حمله موشکی نیرو‌های یمنی به یک پادگان نظامی متعلق به نیرو‌های سعودی در استان مأرب، ۸ نفر از فرماندهان و سربازان آن کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای یمنی روز گذشته عملیاتی جدید را علیه مواضع دشمن سعودی در استان مأرب انجام داده اند.

یحیی سریع گفت: روز شنبه با یک فروند موشک "بدر پی" اتاق عملیات مشترک در پادگان تداوین مأرب را هدف قرار دادیم.

سخنگوی نیزو‌های مسلح یمن افزود: به دنبال این حمله موشکی ۸ نفر از فرماندهان و سربازان دشمن سعودی کشته و ۷ نفر زخمی شدند.

وی با اشاره به اینکه تمام تحرکات دشمن تحت نظر قرارد دارد، تصریح کرد: هر نقطه‌ای از محل حضور دشمن را که بخواهیم هدف قرار می‌دهیم و تا زمانی که تجاوز و محاصره ادامه داشته باشد، عملیات ما نیز ادامه خواهد داشت.

رسانه‌های سعودی نیز با تایید ضمنی این خبر بدون اشاره به شرایط و مکان درگیری، اعلام کردند که یکی از فرماندهان این رژیم با درجه سرهنگی در جنگ کشته شده است.

گفتنی است چند روز پیش نیز نیرو‌های یمنی در یک عملیات موشکی برخی از تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان را هدف قرار دادند. یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، اعلام کرد: ارتش و نیرو‌های مردمی یمن موفق شدند در یک عملیات موفقیت‌آمیز تاسیسات نفتی آرامکو شامل ایستگاه توزیع را با موشک قدس ۲ هدف قرار داده و منهدم کنند.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به این حمله موشکی گفت که ائتلاف سعودی متجاوز به یمن به مرحله فروپاشی رسیده است و کشور‌های عضو این ائتلاف بیشتر از هر زمان دیگری در معرض باج خواهی آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

محمود الزهار، از رهبران جنبش حماس فلسطین نیز حمله موشکی نیرو‌های یمنی به شرکت آرامکو در بندر جده عربستان سعودی را رساترین پاسخ به رویکرد عادی‌سازی روابط با دشمن اشغالگر عنوان کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.