سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهی برای کاهش خطر ایجاد بیماری‌های همه گیر جدید

یک زیست شناس گفت: با ممنوعیت تجارت حیوانات وحشی و ترمیم زیستگاه‌های آن‌ها می‌توان خطر شیوع بیماری‌های واگیر دار جدید را کاهش داد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، ماریا وارانتسوا، زیست شناس و یکی از شرکت کنندگان در کنوانسیون‌های سازمان ملل در مورد حمایت از حیوانات و تنوع زیستی گفت: ممنوعیت تجارت حیوانات وحشی و ترمیم زیستگاه‌های آن‌ها خطر همه گیری‌های جدید را کاهش می‌دهد.

به گفته وی، پیش از این در چین و ویتنام در ارتباط با همه گیری ویروس کرونا راه چنین تجارتی بسته شده است. دادخواست تحریم مربوطه توسط شاخه روسی Greenpeace نیز آغاز شده است.

وارانتسوا گفت: ما همیشه می‌دانیم که وقتی تجارت میمون وجود دارد، خطر انتقال بیماری هم هست. به گفته دانشمندان، ۶۰-۷۰ نوع ویروس مختلف بر روی هر پستاندار زندگی می‌کنند.

او افزود: به گفته کارشناسان، حدود ۱.۵ میلیون ویروس از نظر تئوری می‌توانند از پستانداران به انسان منتقل شوند.

این زیست شناس بیان کرد: امروز ظرفیت این سیاره کاهش یافته است، انسان همچنان با عمق بیشتری به طبیعت حمله می‌کند، بنابراین با پاتوژن‌های جدید بیماری‌های عفونی روبرو می‌شود و سپس آن‌ها را گسترش می‌دهد.

وارانتسوا گفت: در محیط طبیعی، هر گونه زیستگاه خاص خود را دارد و در اکوسیستم با گونه‌هایی که با آن‌ها رشد کرده و با یکدیگر سازگار شده‌اند روبرو می‌شود اما بشریت این نظم را برهم می‌زند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.