سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم ؛

همه مسیرهای دسترسی روستای بالای ۲۰ خانواری در قم آسفالت شده است

کلهری گفت: هیچ روستای بالای بیست خانوار جمعیتی در استان نداریم مگر اینکه مسیر‌های دسترسی به آن‌ها آسفالت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدحسن کلهری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم امروز در بازدید فرمانده انتظامی استان از مرکز مدیریت حمل‌ونقل راه‌های استان، با بیان اینکه در سطح استان قم افزون بر ۱۷۰۰ کیلومتر راه قرار دارد گفت: از این حجم راه‌ها قریب ۳۰ درصد آن آزادراه و بزرگراه است.

کلهری با بیان اینکه بیشترین سرانه آزادراهی و بزرگراهی کشور در استان قم قرار دارد، بیان کرد: توجه به بخش دیگری از آمار‌ها در خصوص وضعیت راه‌ها و همچنین شبکه حمل‌ونقلی استان، می‌تواند ما را در اشراف بر جایگاه استان در این مورد یاری دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم یادآورشد: استان قم به لحاظ شاخص نفر، کیلومتر و مسافر جابجا شده با سامانه حمل‌ونقل عمومی در سطح راه‌های استان، در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

کلهری با تأکید بر اینکه میزان بار حمل شده بر اساس تن-کیلومتر درمحور‌های استان قم نیز در رتبه نخست کشور جای دارد،تصریح کرد: نگاه کارشناسانه به این آمار‌ها و تعداد بالای ترددکنندگان راه‌های استان می‌تواند در درک این مهم که تخصیص اعتبارات جاده‌ای به استان، متناسب با نیاز‌ها نبوده را نشان دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم یادآور شد: با همه مشکلات در سایه همدلی‌ها و اقدامات همکاران که باید آنان را جهادگران نامید، هیچ روستای بالای بیست خانوار جمعیتی در استان نداریم مگر اینکه مسیر‌های دسترسی به آن‌ها آسفالت شده است.

کلهری میزان ریالی قرارداد‌های عمران جاده‌ای استان قم طی امسال را افزون بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: این در حالی است که اعتبار تخصیصی این اداره کل در سال ۹۹ حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در خصوص افزایش ۳۰ درصدی تلفات جاده‌ای طی هشت‌ماهه نخست امسال نیز عنوان کرد: نکته مهمی که می‌توان در این مورد بدان اشاره کرد کاهش ۲۰ درصدی تصادفات طی همین مدت است.

کلهری کارشناسی و بررسی دقیق حوادث جاده‌ای را مهم ارزیابی و ابراز کرد: طی سه سال گذشته در استان قم، از مجموع ۹۵ مورد سهم تقصیر که در کارشناسی اولیه به این اداره کل تعلق‌گرفته بود تنها ده مورد توسط دستگاه قضایی تأیید و درست تشخیص داده شد.

او تبعات اختصاص سهم تقصیر بی‌دلیل به دستگاه‌های اجرایی را لطمه به بیت‌المال دانست و تأکید کرد: هزینه‌های ارجاع پرونده جهت کارشناسی‌های مجدد، ضمن صرف وقت و اتلاف انرژی، سبب هدر رفت منابع اعتباری می‌گردد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم به وجود ۲۸ دوربین فعال با قابلیت ثبت سرعت میانگین در سطح راه‌های استان اشاره و مطرح کرد: طی شش سال (از ۹۳ تا پایان ۹۸) آمار تلفات جاده‌ای در سطح محور‌های جاده‌ای استان قم ۳.۲ درصد کاهش داشته درحالی‌که طی همین مدت شاهد چهار دهم درصد افزایش تلفات در سطح راه‌های کشور بوده‌ایم.

فرمانده پلیس‌راه استان قم نیز در این جلسه ضمن اهمیت اجرای طرح ادغام راهداری در اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها تصریح کرد: تشکیل ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سبب تعامل بهتر بین دونیروی عمده در امر تأمین ایمنی راه‌ها، یعنی پلیس‌راه و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شده است.

سرهنگ مختار پناهی بیشترین تصادفات به وقوع پیوسته در سطح راه‌های استان را مربوط به راه‌های دوطرفه و فرعی دانست و افزود: به دلیل قدمت زیاد، آزادراه قم – تهران از استاندارد‌های لازم برخوردارنبوده و نیاز است با احداث پارکینگ و اجرای شانه سازی، نسبت به ارتقا ایمنی این آزادراه اقدام شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.