سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با ورود ملخ صحرایی؛

۵۷۰ هزار هکتار از مراتع سیستان‌وبلوچستان دیده‌بانی شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گفت: همزمان با ورود دسته‌های ملخ صحرایی از سمت هند و پاکستان به هرمزگان رصد این آفت در سطح ۵۷۰ هزار هکتار از مراتع این استان در یک ماه اخیر انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، غلامحسین تیموری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گفت:  اظهارداشت: در پی هشدار سازمان جهانی فائو و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر هجوم مجدد ملخ صحرایی مهاجر برای زمستان گذرانی به سوی مرز‌های کشور، این مدیریت در یک برنامه منسجم تمامی امکانات و تجهیزات مبارزه شیمیایی با ملخ صحرایی را که در دوره قبل نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود سرویس و آماده بکار کرد.

او افزود: با ورود دسته‌های جدید ملخ صحرایی به استان هرمزگان، تیم‌های ردیابی در شهرستان‌های جنوبی استان فعال شده تا به محض مشاهده این آفت جهانی خطرناک، کار مبارزه را در اسرع وقت به انجام رسانند.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: در دوره قبل هجوم ملخ صحرایی به استان در سطح چهار میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار دیده بانی و بیش‌از ١٨١ هزار هکتار از اراضی سطح استان علیه این آفت خطرناک سمپاشی شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.